بیانیه سوریه و روسیه علیه سازمان جهانی بهداشت

مسکو و دمشق در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند سازمان جهانی بهداشت از منافع غرب پیروی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، روسیه و سوریه در بیانیه‌ای مشترک سازمان جهانی بهداشت را متهم کردند که در سایه شیوع ویروس کرونا، همگام با منافع غرب و به خصوص آمریکا قدم بر می‌دارد.

ستاد هماهنگی اقدامات روسیه و سوریه برای بازگشت مهاجران سوری امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا به خاطر منافعش با مسأله همه گیری کرونا در شمال شرقی سوریه بازی می‌کند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به گزارش سازمان جهانی بهداشت که در آن گفته شده مقابله با کرونا در شمال شرقی سوریه، بازگشت کمک رسانی‌های پی در پی را می‌طلبد و خواستار بازگشایی گذرگاه «یعربیه» با عراق شده، آمده است: کشیده شدن سازمان بهداشت جهانی به این بازی، اقدامی وحشتناک و مایه نگرانی است.

در این بیانیه همچنین در خصوص امکان قاچاق سلاح و مواد مخدر و عبور افراد مسلح و مبتلا به ویروس کرونا به سرزمین‌های اشغالی از این گذرگاه هشدار داده شده و گفته شده است: در سایه چنین شرایطی، به نظر می‌رسد این سازمان به دنبال تأمین منافع غرب به حساب ملت سوریه و امنیت منطقه است.

این بیانیه همچنین صحت ادعا‌هایی را که رسانه‌های هوادار آمریکا در خصوص مسکو و دمشق منتشر کرده و آن‌ها را به جلوگیری از عبور کاروان کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه الرکبان واقع در جنوب سوریه متهم می‌کنند، رد کرده است.

این بیانیه همچنین گفته سوریه آماده است تا در صورتی که بتواند کنترل منطقه را در دست گیرد، به شهروندانی که در اردوگاه الرکبان گیر افتاده اند، کمک رسانی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار