نمکی گفت: از سازمان جهانی بهداشت خواستیم تا تحریم‌های ظالمانه شکسته شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی، وزیر بهداشت اظهار کرد: نشستی از طریق ویدیو کنفرانس با وزرای بهداشت کشور‌های مدیترانه شرقی داشتیم که مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از ژنف به عنوان دبیرکل کار را نظارت و هدایت می‌کرد.

نمکی افزود: در این نشست؛ گزارشی از وضعیت کشور از ۱۸ روز قبل ارائه دادیم، با لطف خداوند و با همت همه همکاران در بخش‌های بهداشت و درمان و همچنین همه کسانی که به ما کمک کردند در طول این ۱۸ روز توانستیم آمار افراد مبتلا را ، ۵۳ درصد کاهش دهیم.

او ادامه داد: با همت عزیزانمان در بخش بهداشت و درمان، پزشکان، پرستاران، بهورزان، تکنسین‌ها و کارشناسان متخصصین علوم آزمایشگاه  توانستیم آمار روزانه مرگ و میر‌مان را به یک سوم آمار ۱۸ روز قبل برسانیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: آقای تدروس برای برگزیدن شیوه غربالگری بیش از ۷۰ میلیون جمعیت کشور که تأثیرات بسیار مهمی در کاهش بیماری و شکستن حلقه انتقال و همچنین مرگ و میر‌ها در کشور داشت، از کشور جمهوری اسلامی ایران تشکر ویژه کردند.

نمکی تاکید کرد: برای ما و همکارانمان این افتخار بزرگی بود که توانستیم در شرایط تحریم؛ در عرصه جهانی به عنوان کشور موفق مطرح شویم.

او تصریح کرد: به دلیل تحریم‌ها ظالمانه‌ای که به عنوان حلقه تنگی بر اقتصاد و سلامت کشورمان فشار می‌آورد، از سازمان جهانی بهداشت خواستار شکست این تحریم‌های ظالمانه شدیم و خواستیم که در اجرای این روند تأثیر بگذارد.

او بیان کرد:‌ همچنین از سازمان جهانی بهداشت خواستیم به خصوص در کشور‌های منطقه که در توسعه زیرساخت‌ها و به خصوص ادغام فعالیت‌ها در نظام بهداشت درمانی کشور و  مراقبت‌های بهداشتی اولیه PHC و همچنین UHC، بتوانند گام‌های مؤثری را بردارند.

نمکی افزود: ما فردا یک نشست بزرگتری را خواهیم داشت، کل وزرای بهداشت کشور‌های جهان با ژنف به شکل ویدیو کنفرانس با هم در ارتباط خواهند بود.

وزیر بهداشت در پایان گفت: از هر منطقه سازمان جهانی بهداشت یکی از وزاری موفق، گزارش خواهد داد و من نیز به عنوان سرباز کوچک کشور، حضور خواهم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام شما که میگوید همچیز به فراوانی دارم میخواهم صادرات داشته باشیم ولی شکستن تحریم دیگه چه صیغه‌ای حالا نمیشه انقدر پیش بیگانگان گردن کج نکونید پس کلمه‌ای ما میتوانیم شعار