صابریان گفت: با شیوع کرونا ویروس در کشور میزان تماس‌های دریافتی اورژانس افزایش ۴ برابری داشته است.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران اظهار کرد: میزان تماس‌های دریافتی اورژانس در پی شیوع ویروس کرونا ۴ برابر شده است و با راه افتادن سامانه ۴۰۳۰ حدود نیمی از تماس‌های ما به این سامانه منتقل شده است.

او افزود: زمان استراحت پرسنل اورژانس کاهش پیدا کرده است و روزانه ۱۲۰ بیمار از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل می‌شوند. آمبولانس‌ها پس از هر ماموریت به صورت  کامل ضدعفونی می‌شوند تا زنجیره انتقال ویروس به اورژانس شکسته شود.

صابریان گفت: این بیماری جدید است و پرسنل ما بر اساس آخرین اطلاعات آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند. درحال حاضر تماس اشتباه با اورژانس نداریم. پیش از شیوع بیماری کرونا در اورژانس مشاوره نداشتیم، اما اکنون مرکز مشاوره کرونا ایجاد شده تا سوالات مردم پاسخ داده شود.

ماموریت اورژانس تهران روزانه به ۵ هزار مورد رسید

رئیس اورژانس تهران بیان کرد: ماموریت روزانه اورژانس تهران تا پنج هزار مورد نیز رسید و بیشتر افراد از سالمندان بوده و موارد محدودی از کودکان وجود داشت. بیشتر افرادی که منتقل شدند با میانگین سنی بیش از ۶۰ سال بودند.

صابریان گفت: در حال حاضر به کمک موتورلانس‌ها ماموریت‌های اورژانس تهران به خوبی انجام می‌شود و زمان رسیدن بر بالین بیمار تقریبا همان ۱۴ تا ۱۶ دقیقه بوده و تغییری نکرده است.

بازدید روزانه از مراکز آمبولانس خصوصی

او  با اشاره به اینکه جابه‌جایی‌های غیراصولی توسط یک مرکز آمبولانس خصوصی در ابتدای شیوع کرونا انجام شده بود، ادامه داد: مراکز آمبولانس‌های خصوصی به صورت روزانه بازدید می‌شوند و اگر آمبولانسی به تجهیزات مناسب مجهز نباشد از ادامه فعالیت آن جلوگیری می‌شود.  پروتکل‌های اورژانس کشور جهانی است و بر اساس استاندارد‌های بین المللی خدمات ارائه می‌شود. هیچ قسمتی از وزارت بهداشت با کیفیت خدمات و تجهیزات اورژانس برابری نمی‌کند و تمام تجهیزات به کار رفته برای بیماران به روز است.

صابریان تاکید کرد: اورژانس دپوی خوبی در زمینه تجهیزات و محلول‌های ضدعفونی کننده داشته و مشکلی در این زمینه نداریم.

رئیس اورژانس تهران ادامه داد: ۵۰ آمبولانس برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

ابتلای ۷۲ نفر از پرسنل اورژانس به کرونا

او در ادامه افزود: تجهیزات به مقدار کافی خریداری و به اورژانس تحویل داده شده است و مشکلی از نظر تجهیزات و لباس‌های حفاظت فردی نداشتیم. برانکارد‌ها روزهای اول شیوع بیماری کرونا به دست ما نرسیده بود، اما امروزه در اورژانس تهران بکار گرفته شده‌اند.

صابریان یادآوری کرد: با شیوع بیماری کرونا تعداد ۷۲ نفر از پرسنل اورژانس به این عارضه مبتلا شده‌اند و یک نفر جان خود را از دست داده است.

رئیس اورژانس کشور گفت: نشانه‌های ابتلا به بیماری کرونا تغییر پیدا کرده به طوری که امروزه ناراحتی‌های گوارشی و بدن درد جزو علائم این بیماری هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار