فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه سیار تسکین درد برای اولین بار در کشور شده‌اند.

نگار خسروی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به دستگاه تسکین درد تولید این شرکت گفت: محصول شرکت ما یک دستگاه فیزیوتراپی پرتابل بوده که برای مصارف خانگی استفاده می‌شود. این دستگاه برای تسکین درد‌های عضلانی، برطرف کردن اسپاسم و گرفتگی، توانبخشی عضلات آسیب دیده و کم توان و بدون عوارض جانبی و آسیب است. در استفاده دراز مدت به دلیل تحریک عصب‌های عضله و گردش خون باعث تقویت عضله‌ها شده و فشار از مفاصل برداشته می‌شود. 

او افزود: از این دستگاه در بیمارستان‌ها برای زایمان‌های بدون درد و فیزیوتراپی‌های سیار استفاده می‌شود. در مصارف خانگی برای بیماری‌های مزمن مانند سیاتیک، آرتروز و دیسک کمر کاربرد دارد. دستگاه تسکین درد حدود ۲۰ سال است که در بازار‌های جهانی وجود دارد و ما اولین تولید کننده این محصول در سطح کشور هستیم که مهندسی معکوس شده نمونه کره‌ای است. 

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این دستگاه دارای پروانه ساخت، مجوز و ۸ استاندارد بین المللی است. در حال حاضر در سطح کشور از این محصول استفاده می‌شود. ظرفیت تولید این شرکت در ماه به ۲۰۰ عدد می‌رسد. دستگاه تسکین درد از نظر قیمت و کیفیت با نمونه خارجی کاملا قابل رقابت است. نمونه خارجی به صورت ۱۰ الی ۱۵ ولت قدرتش افزایش می‌یابد.

او گفت: از دستگاه تسکین درد در برخی از نقاط بدن نمی‌توان استفاده کرد مانند روی زخم، زائده‌های پوستی و سرطانی، رگ‌های گردنی و قلب. این محصول دارای چند ویژگی اعم از ۱۴ برنامه توانبخشی، ۳ مد کار (ماساژ، طب سنتی و مشت و مال)، باطری قابل شارژ قدرتمند و نمایشگر رنگی جهت نمایش اطلاعات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار