مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: طی حوادثی که در فروردین امسال اتفاق افتاد ۲۶ منزل مسکونی دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا میرزایی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: ۸۱ مورد عملیات اطفاء حریق و ۱۶۴ مورد عملیات امداد و نجات به دلیل بی احتیاطی و عدم رعایت مسائل ایمنی در شهر کرمان در فروردین امسال اتفاق افتاده است.

او افزود:طی مدت یاد شده در مجموع ۸۱ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده است که از این تعداد ۲۴ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۱۵ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۲۶ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۶ مورد مربوط به مراکز تجاری و ۱۰ مورد مربوط به جنگل ودرختان بوده است.

میرزایی همچنین از انجام ۱۶۴ مورد عملیات امداد و نجات در مدت زمان یاد شده اشاره کرد و افزود:بیشترین آمار حوادث امداد و نجات در فروردین امسال با ۴۲ مورد مربوط به زنده گیری حیوانات خطرناک و آزار دهنده بوده است همچنین ۳۲ مورد زنده گیری مار‌های سمی و غیر سمی، ۲۰ مورد چیدن حلقه و قفل، ۸ مورد امداد آسانسور, ۷ مورد امداد تصادفات خودرویی، ۲ مورد امداد نجات از کوه و بلندی و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

اواظهار داشت:در مجموع این عملیات‌ها ۶۲ نفر از شهروندان نجات یافتند و متاسفانه ۲۳ نفر مجروح شده اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تصریح کرد: ۶۵ مورد بازدید و مشاوره ایمنی بنا به درخواست شهروندان در مدت زمان یاد شده ارائه شده است.

او گفت: با توجه به حضور بیشتر شهروندان در منازل در این ایام به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لازم است نکات ایمنی و احتیاطی در محیط منزل بیشتر مورد توجه قرار گرفته شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار