مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان از متوقف شدن فعالیت باغ وحش فعلی کرمان خبر داد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی، باغ‌ وحش جدیدی در این شهر ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پایان کار باغ وحشی فعلی و ساخت باغ وحشی جدید یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان با بیان اینکه باغ وحش، باید حداقل دو کیلومتر از حریم شهر فاصله داشته باشد؛ اما باغ وحش کرمان در فاصلۀ ۳۰ تا ۴۰ متری از ساختمان‌های مسکونی و داخل شهر قرار داشت، گفت: با توجه به اینکه شهرداری کرمان، زمین لازم برای ساخت باغ وحش را در خارج از حریم شهر در اختیار دارد؛ برای ساخت باغ وحش جدید در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.

او از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ایجاد باغ وحش درخواست کرد: در این زمینه با شهرداری کرمان مشارکت کنند.

علیزاده درباره ی علت تعطیل شدن باغ وحش کرمان گفت: شرایط زیست‌محیطی مناسب برای گونه‌های جانوری موجود در حیات وحش، فراهم نبود، ضمن اینکه با توجه به وسعت کم و شیب زیاد باغ وحش، امکان گسترش این مجموعه و فراهم کردن فضای مناسب برای حیوانات نیز وجود نداشت.

او با بیان اینکه حیوانات موجود در مجموعه باغ وحش کرمان در فضای نامناسب نگهداری می‌شدند، گفت: اداره‌کل محیط زیست و دامپزشکی نیز مجوز لازم را برای ادامه ی فعالیت مجموعه باغ وحش، صادر نکردند؛ ضمن اینکه حامیان حیوانات و حیات وحش نیز از وضعیت مجموعه باغ وحش کرمان ناراضی بودند و این موضوع را بار‌ها اعلام کرده‌ بودند. 

علیزاده همچنین در خصوص سرنوشت حیوانات موجود در مجموعه باغ وحش فعلی کرمان گفت: تعدادی از حیوانات، متعلق به اداره‌کل محیط زیست بودند که به این اداره‌کل تحویل داده شدند. 

او افزود: تعدادی از حیوانات مجموعه باغ وحش کرمان نیز متعلق به شهرداری هستند که به‌ زودی به مراکز مجاز و یا سایر باغ وحش‌های استان، تحویل داده می‌شوند.


انتهای پیام/م 

برچسب ها: باغ وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
شیر بیچاره رو تو یک وجب جا
آخرین اخبار