معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج از تولید ویژه برنامه «ساڵیادی دامەرزاندنی سنه» خبر داد.

سرکه وت نجفی معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: این ویژه برنامه که با هدف یادآوری ثبت روز سنه در تقویم محلی تولید شده به مدت چهار شب در اردیبهشت ماه امسال از شبکه استانی پخش می‌شود

نجفی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج ثبت روزی به نام روز سنه در تقویم محلی را با هدف هویت‌بخشی شهری و رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام داد.

او بیان کرد: مرور بر تاریخ درخشان و گنجینه پربار مشاهیر و نام‌آوران شعر وادب، فرهنگ وعرفان این دیار از دیگر اهداف نام گذاری روز سنه در تقویم محلی بود.

نجفی گفت: با برگزاری جلسات مختلف با اساتید و فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و بخش‌های مختلف بالاخره با توجه به بررسی موضوع از منظر‌های مختلف تاریخ تاسیس سنندج در سایت فعلی، توسط سلیمان‌خان اردلان در روز ۶ اردیبهشت سال ۱۰۱۶ را به عنوان روز سنه انتخاب و با مصوبە شورای فرهنگ عمومی استان در تقویم محلی به ثبت رسید.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: سال گذشته در همین راستا برنامه‌های متعددی از جمله، همایش پیاده روی خانوادگی، نمایشگاه ابزارآلات و مشاغل قدیمی در عمارت خسرو آباد، شب شعر، اجرای ویژه برنامه روز سنه و ... برگزار و با استقبال قابل توجهی از سوی مردم هم روبه رو شد.

نجفی تصریح کرد: بنا به درخواست‌های مکررمردم فرهنگی سنندج برای استمرار این برنامه‌ها امسال هم بنا داشتیم در این ایام برنامه‌ها را در سطح وسیع‌تر و با کیفیت و کمیت بالاتر نسبت به سال گذشته برگزار نماییم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج بیان کرد: از آذر ماه سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم برای تدوین و اجرای ویژه برنامه‌های مختلف در دومین سال ثبت روز سنه در تقویم محلی شروع شد.

نجفی خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی تصمیم گرفتیه شد که محور اصلی برنامه‌های این روز در سال‌جاری با تم موسیقی باشد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملا قابل اجرا نیست.

او گفت: وقتی در این شرایط امکان برگزاری هیچ رویدادی وجود ندارد برای اینکه گرد فراموشی بر روی این موضوع مهم ننشیند، تصمیم برآن شد که با تولید محتوا و پخش آن از طریق شبکه استانی زمینه را برای یادآوری این ایام بدون به خطر افتادن سلامت مردم فراهم سازیم.

نجفی افزود: بعد از برگزاری جلسات لازم تصمیم بر این شد که برنامه با حضور پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف، تاریخ، هنر و فرهنگ و هنرمندان تولید و در شبکه استانی پخش کنیم.

او با بیان اینکه چهار شب ویژه برنامه با عنوان «ساڵیادی دامەرزاندنی سنه» در موزه حبیبی سنندج تولید و هم‌اکنون مشغول مونتاژ آن هستیم، گفت: با صدا و سیما هم مذاکرات لازم انجام شده و بنا داریم این محتوای تولید شده را از روز دوم و یا سوم اردیبهشت به مدت چهار شب پخش کنیم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی؛ با همکاری سرپرست محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فضای دلنشین و لوکیشن زیبای تولید این برنامه تلویزیونی را از ویژگی‌های قابل توجه آن عنوان کرد و افزود: این برنامه در موزه حبیبی سنندج و پای یکی از باارزش‌ترین اروسی‌های ایران تولید شده است.

او خاطرنشان کرد: سعی داریم به صورت محدود در این ایام در فضای شهری تصاویر و عکس‌های تاریخی، با تم موسیقی با همت سازمان سیما، منظر وفضای سبزشهری را نصب نماییم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.