شریفی‌مقدم گفت: پرستاران همیشه در صف اول مقابله با بیماری‌ها و مشکلات هستند، باید امتیازات بیشتری برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار  ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع پرداخت مطالبات کادر درمانی درگیر با بیماری کرونا، اظهار کرد: متاسفانه پرستاران در صف اول مبارزه با بیماری کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار دارند اما مطالباتشان به طور کامل پرداخت نشده است به طوری که تا به این لحظه حدود یک سال  طلب کارانه یا اضافه کاری آن‌ها به تاخیر افتاده است.

او ادامه داد: به دلیل مبارزه با بیماری کرونا  ریاست جمهوری درخواست  برداشت مبلغ حدود ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تامین منابع مقابله با بیماری کرونا را داده  که این کار به تایید مقام معظم رهبری رسیده است.

دبیر کل خانه پرستار ایران تاکید کرد: جلسه ای با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت مطالبات برگزار شده است این موضوع بیشتر حالت شعاری دارد؛ زیرا پاداش در نظرگرفته شده برای پرستاران حدود  ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان است در حالی که یک پزشک متخصص  در همین مدت زمان در بخش عادی  حدود ۱۲۵ هزار تومان پاداش می گیرند.

شریفی مقدم بیان کرد:  پرستاران  از نزدیک در تماس با ترشحات بیماران کرونایی هستند و مدت زمان زیادی در بخش های عادی و مراقبت ویژه از بیماران پرستاری می کنند.

دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: اگر حدود ۱۰ میلیارد تومان بابت پرداخت مطالبات کادر درمان بیمارستانی در نظر گرفته شود یک دهم آن مخصوص   پرستاران خواهد بود و بقیه مربوط به افراد دیگر مانند پزشکان است .

او یاد آوری کرد: پرستاران  همیشه در صف اول مقابله با بیماری ها و مشکلات هستند و باید امتیازات بیشتری برای آن‌ها در نظر گرفته شود.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ کدام مشاغل پر خطر مجاز به آغاز فعالیت نیستند؟


شرفی مقدم افزود: حقوق  پرستاران  پایین بوده و برای گذران زندگی شان مجبور هستند  ساعات طولانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به ارائه خدمات بهداشتی- درمانی باشند  یا دو شیفت متوالی در بیمارستان ها حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.