رئیس جمهور صربستان به مناسبت بیست و یکمین سالگرد آغاز بمباران‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی علیه یوگسلاوی سابق یک بیانیه صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان به مناسبت بیست و یکمین سالگرد آغاز بمباران‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) علیه یوگسلاوی سابق یک بیانیه صادر کرد.

الکساندر ووچیچ در این پیام تاکید کرد شهروندان صربستان هیچ‌گاه جنایات ۱۹ کشور قدرتمند جهان (اعضای وقت سازمان ناتو) و نیز قربانی شدن چند هزار نفر از شهروندان خود را تنها به دلیل اینکه صرب یا شهروندان صربستان بوده‌اند فراموش نخواهند کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما امروز پس از ۲۱ سال به خوبی واقف هستیم که آن‌ها جنایت وحشتناکی در مورد ما اعمال کردند. اما نکته حائز اهمیت این است همانطور که گذشته بسیار مهم است و نباید آن را فراموش کرد، آینده هم مهم است. به همین دلیل، اتحاد و دوستی اهمیت حیاتی دارد و نباید به دنبال انتقام‌جویی بود و در عین حال نباید برای بخشش متجاوزین التماس کرد. همکاری و مشارکت واژه‌های کلیدی برای ساخت یک صربستان موفق‌تر و ثروتمند‌تر در آینده است.

در خلال جنگ‌های داخلی یوگسلاوی در سال ۱۹۹۸ که منجر به قتل عام مسلمانان بوسنیایی توسط جلاد‌های صرب شد، دولت بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا تنها با هدف فروپاشی یوگسلاوی به عنوان یکی از کشور‌های کمونیست اروپای شرقی به همراه ۱۸ کشور دیگر اقدام به مداخله نظامی در این کشور کرد. طی حملات هوایی ناتو، شهروندان بی دفاع زیادی کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار