دولت دانمارک با حمایت حزب راست‌گرای این کشور به دنبال تصویب قانونی است که به موجب آن کمک‌ دولت‌های خارجی به اجتماع‌ها و موسسه‌های مذهبی ممنوع خواهد شد.

دانمارک به دنبال ممنوعیت کمک‌های خارجی برای مساجد استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک روزنامه دانمارکی گزارش داد دولت این کشور که از حمایت حزب افراطی راست‌گرای مردم دانمارکی برخوردار است در حال فراهم کردن مقدمات تصویب قانونی است که کمک و حمایت‌ دولت‌های خارجی را به موسسات و جوامع مذهبی ممنوع می‌کند.

به ادعای دولت دانمارک، اعمال این قانون منوط به این شرط است که کمک‌های اهدایی خارجی‌ها برای امنیت این کشور تهدید ارزیابی شود. این ممنوعیت، وام‌ها، هدیه‌ها، تجهیزات، کمک‌های مالی به افراد و حتی اجاره مکان را شامل می‌شود.

بنا به گزارش این روزنامه دانمارکی، حمایت‌های گسترده‌ای از مساجد از سوی کشور‌های قطر و ترکیه یکی از دلایل اصلی این ممنوعیت است. مارتین هنریکسن، سخنگوی خارجی حزب مردمی دانمارک، در این خصوص گفت: «ما به شدت از کمک‌های خارجی به مساجد خسته شده ایم. من مطمئنم که ممنوعیت کمک‌های خارجی جریان پول را متوقف خواهد کرد».

در سال‌های اخیر، چندین نمونه سرمایه گذاری قابل توجه ترکیه در مساجد دانمارک صورت گرفته است. قطر نیز همچنان یکی دیگر از سرمایه گذاران بزرگ در ساخت مساجد در دانمارک است. گفته می‌شود این کشور حاشیه خلیج فارس حدود ۱۵ میلیون دلار برای ساخت یک مسجد بزرگ در ناحیه نوروب کپنهاگ که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد، اهدا کرد.

بر اساس برآورد سال ۲۰۱۸، دانمارک کشوری است با ۵.۵ میلیون نفر جمعیت که جمعیت مسلمانان آن کمی بیش از ۳۰۰ هزار نفر است. تا اواخر قرن بیستم، بیشتر مسلمانان کارگران میهمان از ترکیه، پاکستان، مراکش و یوگسلاوی سابق بودند؛ اما در قرن بیست و یکم، اکثر مسلمانان پناهجویان از عراق، سومالی و سوریه هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر دانمارک ضد اسلام، ایران باید روابطش با این کشور را قطع کند.
آخرین اخبار