ارتش آمریکا حدود ۱۰۰ کانتینر از انواع مهمات را به پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان ارسال کرده که بزرگترین محموله مهمات ارسال شده از آمریکا به اروپا پس از جنگ یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ محسوب می‌شود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هشتاد و ششمین اسکادران [ناوگروه] ارتش آمریکا در ماه اکتبر حدود 100 کانتینر از انواع مهمات را به پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان ارسال کرده است که گفته می شود بزرگترین  محموله مهمات آمریکا به اروپا پس از جنگ یوگسلاوی در سال 1999 است.

گروهبان آرتور میریک، مسئول هشتاد و ششمین اسکادران هوایی ارتش آمریکا در این خصوص گفت: ارسال این حجم از مهمات بخشی از طرح حمایتی آمریکا از ناتو و افزایش ذخایر مهمات در اروپا است. 

تجهیز پایگاه هوایی خارجی آمریکا با بزرگترین محموله مهمات طی ۲۰ سال گذشته

طبق گفته مقامات رامشتاین، انتظار می رود که این محموله، آمادگی نیروهای آمریکایی را در بزرگترین پایگاه هوایی خارجی آمریکا افزایش دهد و از این طریق آمادگی نیروها برای واکنش سریع علیه تهدیدات تهاجمی ارتقا یابد.

برخی رسانه های در واکنش به دریافت بزرگترین محموله مهمات در پایگاه هوایی رامشتاین آمریکا در آلمان مدعی شدند این اقدام بخشی از طرح حمایتی آمریکا از متحدان اروپایی خود در برابر تهدیدات احتمالی روسیه است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد به صورت یکجانبه از پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد که قراردادی با روسیه و متعلق به دوره جنگ سرد است، خارج شود.

آخرین باری که پایگاه هوایی رامشتاین چنین محموله بزرگ مهمات از سوی آمریکا دریافت کرد به سال 1999 [حدود 20 سال پیش] و در بحبوحه جنگ یوگسلاوی بازمی گردد که طی آن نیروی هوایی ارتش آمریکا با تجهیز این پایگاه حدود 900 حمله هوایی علیه یوگسلاوی انجام داد. در این حملات بیش از 500 غیرنظامی کشته شدند.

رامشتاین، بزرگترین پایگاه هوایی خارجی آمریکاست که در شهر کایزرسلاوترن کشور آلمان قرار دارد و قطب اصلی و کلیدی عملیات نظامی آمریکا محسوب می شود. بنابر برخی گزارش ها، این پایگاه، محل نگهداری تعدادی از تسلیحات هسته ای آمریکا نیز بوده است که در سال 2005 به محل دیگری منتقل شده اند. استقرار این پایگاه هوایی آمریکا در آلمان، انتقادات گسترده مردم آلمان را به دنبال داشته است. آلمانی ها بارها با برگزاری تظاهرات خواستار تخلیه و برچیده شدن این پایگاه شدند که بزرگترین تظاهرات آنها در ژوئیه 2018 برگزار شد. در پی برگزاری این تظاهرات، رئیس جمهور آمریکا گفته بود در نظر دارد با خارج کردن نیروهای خود، این پایگاه را ببندد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار