نماینده روسیه در اتحادیه اروپا تاکید کرد تردیدی نیست بمباران یوگسلاوی از سوی ناتو در جریان جنگ کوزوو نقض گسترده قوانین بین‌المللی بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر چیزوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد بیستمین سالگرد آغاز بمباران یوگسلاوی ز سوی ناتو (پیمان سازمان آتلانتیک شمالی) دلیلی است تا به کشور‌های عضو این اتحاد یادآور شود که این اقدامات نقض گسترده قوانین بین المللی بوده است.

او افزود: بمباران یوگسلاوی از سوی هواپیما‌های ناتو در قلب اروپا نقض گسترده قوانین بین المللی بود. هیچکس در این باره تردیدی ندارد، از جمله کسانی که تصمیمات درستی اتخاذ کردند بنابراین دوست ندارند این موضوع را به خاطر بیاورند و فکر می‌کنم دلایلی برای یادآوری این مسئله به آن‌ها وجود دارد؛ بویژه در بیستمین سالگرد این حادثه.

شایان ذکر است، بمباران یوگسلاوی از سوی نیرو‌های ناتو در فاصله ۲۴ مارس تا ۱۰ ژوئن سال ۱۹۹۹ صورت گرفت. اقدامات نظامی نیرو‌های ناتو بدون تائید شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفت و کشور‌های غربی ادعا می‌کردند که مقامات یوگسلاوی در حال انجام پاکسازی قومی هزاران آلبانیایی در کوزوو بوده و یک فاجعه انسانی را در آنجا به بار آورده اند.

بنا به اعلام مقامات صربستان، در بمباران نیرو‌های ناتو ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کشته و حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز زخمی شدند. بمباران یوگسلاوی از سوی نیرو‌های ناتو در جریان جنگ کوزوو به وقوع پیوست.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
پس لابد كشتار مردم توسط يوگسلاوي هم نقض قوانين بين المللي نبوده
آخرین اخبار