کشورهای آمریکای مرکزی همچون پاناما، بولیوی، پرو و کاستاریکا با ثبت مواردی از آلودگی به ویروس کرونا به جمع کشورهای درگیر این بیماری پیوستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاستاریکا روز چهارشنبه نخستین مورد مرگ بر اثر آلودگی به ویروس کرونا را ثبت کرد. این در حالیست که پاناما، بولیوی و پرو برای مهار این ویروس مقررات منع آمد و شد اعلام کردند و نیکاراگوئه و السالوادور هم نخستین مورد آلودگی را ثبت کردند.

وزارت بهداشت کاستاریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قربانی ویروس کرونا در این کشور یک مرد ۸۷ ساله بود که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهر الاجویلا در ۱۵ کیلومتری شمال غربی سان خوزه به سر می‌برد. شمار موارد آلوده به ویروس کرونا در کاستاریکا به ۶۹ نفر رسید.

دولت پاناما همسایه کاستاریکا، از روز چهارشنبه در چارچوب تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور مقررات منع آمد و شد اجرا کرد.

دولت بولیوی هم از سه‌شنبه شب در این کشور وضعیت فوریت بهداشتی اعلام کرد و در نیمی از شبانه روز در این کشور مقررات منع آمد و شد اجرا می‌شود. طبق حکم ریاست جمهوری همه مردم بولیوی باید از ساعت ۱۷ عصر تا ۵ بامداد روز بعد در خانه‌های خود بمانند. این حکم تا روز ۳۱ مارس اجرا می‌شود.

پرو هم از روز چهارشنبه مقررات منع رفت و آمد اعلام کرد و تردد همه وسایل نقلیه شخصی که خدمات خاصی ارائه نمی‌دهند از روز پنجشنبه متوقف خواهد شد. تاکنون ۱۴۵ مورد آلوده به ویروس کووید-۱۹ در این کشور گزارش شده است، اما تاکنون مرگ و میری نداشته است.

در نیکاراگوئه یک مرد ۴۰ ساله که اخیرا از پاناما بازگشته بود نخستین فرد آلوده به ویروس کرونا در این کشور است. «روزاریو موریلو» همسر رئیس جمهور نیکاراگوئه و معاون وی این خبر را اعلام کرد.

در السالوادور که ورود همه اتباع خارجی به غیر از دیپلمات‌ها و اتباع خارجی مقیم این کشور را از ۱۲ مارس ممنوع کرده است روز چهارشنبه نخستین مورد آلودگی به این ویروس ثبت شد. این مورد مربوط به مردی است که از ایتالیا بازگشته بود و به طور غیرقانونی از گواتمالا وارد این کشور شده بود. «نایب بوکله» رئیس جمهور السالوادور گفت: ما نمی‌دانیم این فرد با چه تعداد افراد دیگر در خانواده و دوستانش در ارتباط بود. وی اعلام کرد این فرد در قرنطینه به سر می‌برد.

ویروس کرونا با نام علمی (کووید-۱۹) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت و تا به امروز اکثر کشورهای جهان را درگیر کرده؛ تاکنون ۲۱۹ هزار و ۳۴۵ نفر را آلوده کرده است. از این میان ۸۵ هزار و ۷۴۵ نفر بهبود یافته‌اند، اما متاسفانه نزدیک به نُه هزار نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار