مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد کشورش قصد اعزام نیروی نظامی به ادلب سوریه را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد واشنگتن برنامه ای برای اعزام نیروی نظامی به ادلب سوریه ندارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنرانی در بنیاد هریتیج گفت این یک وضعیت بسیار دشوار است. برخی پیشنهاد کردند که ما نبردها را متوقف کنیم، اما ما قصد نداریم لشکر ۱۰۱ (هوابرد) خود را در میانه درگیری وارد کنیم. ما نمی خواهیم در این برهه نیرهای آمریکایی را به آنجا اعزام کنیم.

اوبرایان مدعی شد آمریکا به حمایت از ترکیه در جبهه بشردوستانه با توجه به درگیر بودن این کشور در بحران پناهجویان ادامه خواهد داد.

مشاور امنیت ملی آمریکا یادآور شد واشنگتن به منظور حمایت از کردها و نیز اسرائیل و اردن در مناطق شرقی و جنوبی سوریه حضور نظامی داشت.

اوبرایان مدعی شد: ما احساس می کنیم در سوریه کارهای زیادی انجام داده ایم. تنش های اخیر در ادلب سوریه به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه این درس را داد که اعتماد به روسیه به عنوان شریک و متحد همیشه نمی تواند بهترین گزینه، بویژه در جایی مثل سوریه باشد.

پنجشنبه گذشته، اردوغان برای گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین درباره کاهش خشونت‌ها در ادلب به مسکو سفر کرد. دو طرف به توافق رسیدند و یک سند مشترک را برای آغاز آتش‌بس از نیمه‌شب همان روز امضا کردند. همچنین دو طرف برای ایجاد یک راهروی امنیتی در بزرگراه «ام ۴» که استان‌های لاذقیه و حلب را به هم وصل می‌کند توافق کردند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار