وزیر دفاع ترکیه با مثبت توصیف کردن مذاکرات با روسیه درباره ادلب، از تصمیم دو طرف برای از سرگیری گشت‌های مشترک نظامی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه ادامه مذاکرات متقابل با هیئت نظامی روسیه در مورد ادلب را مثبت و سازنده عنوان کرد.

او گفت: ما در حال برنامه ریزی هستیم تا از ۱۵ مارس گشت‌های مشترک [با روس ها] را در جاده بین المللی ام-۴ در سوریه از سر بگیریم.

این مقام با اشاره به اینکه مذاکره با هیئت نظامی روسیه سازنده و مثبت بوده است افزود: آن‌ها [روس ها] نیز با از سرگیری گشت‌های مشترک موافق هستند.

دیدار مقامات ترکیه و هیئت نظامی روسیه امروز در چارچوب تفاهم اخیر میان آنکارا و مسکو درباره ادلب سوریه در پایتخت ترکیه برگزار شد.

رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور ترکیه و روسیه در نشست پنجشنبه گذشته در مسکو در خصوص اجرای آتش بس در ادلب سوریه از روز جمعه به توافق رسیدند. دو کشور همچنین بیانیه مشترکی شامل توافق برای ایجاد یک گذرگاه امن در محدوده ۱۲ کیلومتری شمال و جنوب جاده بین المللی «ام ۴» صادر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار