مقامات صهیونیستی با تایید مبتلا شدن 28 نفر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کردند که در پی شیوع ویروس کرونا مرز خود با مصر را مسدود کرده‌اند و فرودگاه بن‌گورین نیز محدود شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، رژیم صهیونیستی در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان، مرز خود با مصر را تا اطلاع ثانوی مسدود کرد.

پیش‌تر نیز مقامات صهیونیستی اعلام کرده بودند که ورود اتباع برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و ایتالیا را به داخل اراضی اشغالی ممنوع کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی آمار ۲۸ مبتلای قطعی به ویروس کرونا را تایید کرد.

وزیر امنیت داخلی این رژیم نیز به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، دستور داد تا دیدار خانواده‌های اسرای فلسطینی با آن‌ها ممنوع شود.

او همچنین اعلام کرد که موضوع اعلام حالت فوق العاده در سراسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین را بررسی می‌کند.

همچنین مسئولان اسرائیلی قصد دارند تمام افرادی که از مصر آمده اند را به مدت ۲ هفته قرنطینه کنند.

فرودگاه بن‌گورین در اراضی اشغالی نیز در پی شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌های جدی‌ای مواجه شده است.

ترمینال‌های این فرودگاه تقریبا خالی از مسافر است و این فرودگاه با خلوتی بی‌سابقه‌ای مواجه شده است. علاوه بر این، پلیس رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده که تیم ویژه‌ای را تشکیل داده تا افرادی که قرنطینه را نادیده می‌گیرند، شناسایی شوند و تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

همزمان رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده که هماهنگی لازم با آمریکا را در راستای مبارزه با کرونا در اراضی اشغالی ایجاد کرده است.

گفتنی است ویروس کرونا که مبدا آن چین بود اکنون به حدود ۱۰۰ کشور جهان شیوع پیدا کرده، هرچند که مقامات چین خبر از کنترل این ویروس و توقف انتشار سریع آن را داده‌اند، اما این ویروس با سرعت زیادی در حال شیوع در کشورهای غربی است. آمریکا و کشورهای اروپایی در ابتدا این ویروس را جدی نگرفتند تا از تاثیر منفی آن بر ترازهای تجاری جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار