طرح درخت‌کاری و جنگل‌کاری محور یاسوج به سی‌سخت توسط اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،پروژه جاده یاسوج-سی‌سخت از پرحاشیه‌ترین پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۸ بود، پروژه‌ای که با خبر قطع بیش از ۱۰۰‌ها درخت ۲۵۰ تا ۵۰۰ ساله بلوط، صدای دوست‌داران طبیعت و تشکل‌های زیست‌محیطی را درآورد.

هرچند دغدغه‌های دوست‌داران طبیعت و تشکل‌های زیست‌محیطی هم نتوانست جلوی قطع درختانی که برای به ثمر رسیدن آن‌ها سال‌ها زمان نیاز است را بگیرد، اما مسئولان قول دادند که به ازای هر درخت بلوطی که برای اجرای این پروژه قطع می‌شود سه درخت بلوط کاشته شود.

در این راستا، طرح درخت‌کاری و جنگل‌کاری محور یاسوج به سی‌سخت از امروز توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان آغاز شد و آنگونه که ناظر پروژه یاسوج-سی‌سخت می‌گوید این طرح در وسعت حدود ۹۰ هکتار اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گوده ها برای کاشت بلوط در حال آماده‌سازی است گفت: سه برابر درختانی که برای ساخت جاده یاسوج-سی‌سخت قطع شده بود یعنی حدود سه هزار اصله نهال بلوط کاشته می‌شود.

پژمان نیک‌اقبالی افزود: همانطور که به مردم و دوست‌داران طبیعت قول داده شد به وعده خود عمل کردیم و عملیات کاشت این بلوط‌ها به زودی در یک مراسم رسمی آغاز می‌شود.

 

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.