سناتور «برنی سندرز» گفته است بیش از این اطلاعاتی از پرونده پزشکی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ منتشر نخواهد کرد.

سندرز: همه اطلاعات پزشکی ام را منتشر نمی‌کنمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، سناتور برنی سندرز، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، روز گذشته اعلام کرد بیش از این اطلاعاتی از پرونده پزشکی خود را منتشر نخواهد کرد.

وی همچنین اظهار داشت اطلاعات کافی درباره میزان سلامتی خود را منتشر کرده است و همین برای کاستن از نگرانی هواداران و اثبات سلامتی‌اش برای ورود به کاخ سفید کافی است.

سندرز که در حال حاضر، پیشتاز نامزد‌های دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است در ماه اکتبر سال گذشته میلادی دچار حمله قلبی شد و مدتی را در بیمارستان سپری کرد. بیماری او باعث شد گمانه‌زنی‌ها درباره عدم توانایی او برای ریاست جمهوری شدت بگیرد.

او شب گذشته با حضور در تالار شبکه سی ان ان اعلام کرد در اواخر ماه دسامبر سه نامه پزشکی منتشر کرده است که نشان می‌داد او کاملا سالم است و آمادگی شرکت در رقابت‌های انتخاباتی را دارد. او همین نامه‌ها را برای اعلام میزان سلامتی خود کافی دانست.

سندرز گفت: دو نامه کاملا مفصل از متخصص قلب و عروق و یک نامه از رئیس گروه پزشکی کنگره آمریکا منتشر کردم. فکر می‌کنم گزارش کافی و مفصلی بوده است.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد اطلاعات بیشتری درباره وضع سلامتی‌اش منتشر کند، گفت: فکر نمی‌کنم لازم باشد.

سناتور دموکرات ورمونت همچنین هوادارانش را برای اثبات سلامتی‌اش به چالش راهپیمایی دعوت کرد.

حمله قلبی سندرز ۷۹ ساله سبب شد ابهاماتی درباره توانایی جسمی وی برای تصدی سمت ریاست جمهوری و به چالش کشیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه مطرح شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار