جزئیاتی عجیب از تحرکات رئیس کمیته داوران برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال

کمک داوری که روز گذشته در کلاس دانش افزایی نیم فصل لیگ برتر با هدایت الله ممبینی درگیر شده بود جزئیاتی عجیب از تحرکات رئیس کمیته داوران برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را افشا کرد.

حمیدرضا افشون کمک داور فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلیل جر و بحث با هدایت الله ممبینی در کلاس دانش افزایی نیم فصل داوران لیگ برتر بیان کرد: من قصد اعتراض به نحوه چیدمان هدایت الله ممبینی را داشتم، اما به من اجازه صحبت نداد. با این وجود خودم جلو رفته و پس از گرفتن میکروفون صحبت کردم. به ممبینی گفتم ابتدای فصل من را برای حضور در لیگ برتر دعوت کردی، اما تاکنون یک بازی را هم به من ندادی. فقط سه بازی در لیگ یک پرچم زده ام که در هر سه دیدار هم نمره بالایی گرفتم. این نمرات را هم خود ممبینی در کلاس داوری به من داد.

او افزود: توجیه ممبینی برای بازی ندادن به من این است که به دلیل داور نداشتن استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌تواند از من در لیگ برتر استفاده کند. این موضوع کذب است چرا که بسیاری از کمک داوران لیگ برتری از استان‌هایی هستند که در این رقابت‌ها داور ندارند. با رد صحبت‌های ممبینی به او گفتم ۱۳۰ داور را به کلاس دانش افزایی نیم فصل دعوت کرده‌ای که حدود ۳۰ -۴۰ نفر بدون دلیل و تنها برای جمع آوری رای روسای هیئت‌های استانی به کلاس آمده اند.

افشون تصریح کرد: ممبینی جدا از تلاش برای عضویت مجدد در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای رسیدن به صندلی ریاست این فدراسیون تلاش می‌کند. داورانی به کلاس دعوت شده اند که آرزوی قضاوت در لیگ دسته دوم را دارند. شاید جالب باشد بگویم داوران در این کلاس حضور داشته اند که در دهه‌های اخیر یک داور هم از استان آن‌ها برای حضور در کلاس‌های لیگ برتر دعوت نشده است. تمام این اتفاق‌ها برای این است که ممبینی رای جمع کند و این موضوع را به خودش هم گفتم.

او افزود: درباره ابلاغ‌ها هم باید بگویم به من که سابقه کمک داوری در لیگ برتر دارم به زور ابلاغ بازی لیگ یک داده شده، اما داوری وجود دارد که نفر نهم کمک داوران لیگ سه استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، اما اکنون یک هفته در میان در لیگ یک پرچم می‌زند. جالب‌تر این است که کمک داور مذکور حتی یک ثانیه هم در کلاس پیش فصل لیگ یک شرکت نکرده بود.

افشون در ادامه افشاگری‌های خود نسبت به چیدمان داوری‌های فوتبال ایران گفت: در استان ما یک داور درجه ۲ خانم حضور دارد که حتی در رقابت‌های نونهالان کشوری هم قضاوت نکرده، اما نامش به عنوان نفر پنجم فهرست داوران کهگیلویه و بویر احمد رد شده است. عجیب این است که به نفرات اول تا چهارم فهرست داوران خانم استان ما یک ابلاغ هم نداده اند، اما آن خانم هفته قبل در لیگ برتر فوتسال بانوان قضاوت کرد. بی شک مسائلی پشت پرده است که چنین ابلاغ‌هایی داده می‌شود.

او افزود: بسیاری از داوران ممبینی را قبول ندارند، اما برخی‌ها به این دلیل که لابی‌هایی بین رئیس هیئت شان با رئیس کمیته داوران وجود دارد و به همین دلیل در کلاس شرکت کرده بودند از ممبینی حمایت کردند. هیچ یک از داوران بزرگ ما که در صندلی‌های جلوی سالن نشسته بودند از ممبینی حمایت نکردند، اما ۲ - ۳ نفر این کار را انجام دادند. او داوری را نابود کرده است.

جزئیاتی عجیب از تحرکات رئیس کمیته داوران برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال

افشون درباره اینکه چرا سایر مسئولان کمیته داوران به چنین مسائلی ورود نمی‌کنند، گفت: اعضای کمیته داوران دل خوشی از ممبینی ندارند و حرف آن‌ها را هم گوش نمی‌کند. او خودمختار است و حتی به کارمندان کمیته مانند ایرج احمدی هم توجهی ندارد. تنها برای کسب رای به تنهایی تصمیم می‌گیرد. ممبینی مسائل پشت پرده‌ای در بخش داوری استان ما دارد و آن را به هم ریخته است. البته این موارد را پیگیری می‌کنیم و ممبینی را رها نخواهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار