کرمانشاهی: سعودی‌ها اخبار دروغ منتشر می‌کنند

داور فوتبال کشورمان گفت: رسانه‌های سعودی درباره فوتبال ایران اخبار دروغ منتشر می‌کنند.

کرمانشاهی: سعودی ها اخبار دروغ منتشر می کنندبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کرمانشاهی داور فوتبال بیان کرد: رسانه‌های سعودی مدعی هستند که به خاطر اینکه داوران خارجی به ایران نمی‌آیند داوران ایرانی هم اجازه حضور در کشور‌های خارجی را ندارند. داوران حق اظهار نظر درباره حضور در کشور‌های دیگر را ندارند. رسانه‌های سعودی به خاطر خصومت و دشمنی که با ما دارند اخبار دروغ منتشر می‌کنند.

او عنوان کرد: بحث داوری تخصصی است و نیاز به انرژی و فکر دارد. شخصی که قضاوت می‌کند باید خود را در برابر هرگونه قضاوتی قوی کند چرا که فشار رسانه‌ها برای سیستم داوری زیاد است. بحث فشار بر روی داوران را در جلسه امروز به حسن زاده رئیس کمیته انضباطی اعلام کردیم. برخی رسانه‌های به حاشیه‌ها دامن می‌زنند و اگر به هدف خودشان نرسند تا ۲ روز داور را به حاشیه می‌کشند. با ایجاد حواشی به رئیس کمیته داوران فشار می‌آورند تا دیگر از داورانی که به حاشیه رفته اند استفاده نکند.

او درباره انتقادات از داوران گفت: برخی رسانه‌ها روی روان داوران هستند. من ضمن تشکر از اهالی رسانه باید انتقاد خودم را هم اعلام کنم. به حسن زاده رئیس کمیته انضباطی هم گفتم درباره این موضوع هوشیار باشد چرا که این رسانه‌ها می‌خواهند با بازی روحی و روانی با داوران به اهداف خودشان برسند.

کرمانشاهی درباره اینکه برخی اشتباهات داوری مانند اشتباه محمد حسین زاهدی فرد در بازی استقلال با سپاهان غیر قابل کتمان است، گفت: همکار خودم را نقد نمی‌کنم، اما مشکلی که برای من رخ داده می‌گویم. ما هم انسان هستیم و هرکسی بگوید پیام‌های موبایل خود را نگاه نمی‌کند، دروغ می‌گوید. شاید یک پیام را نبینیم، اما سایر پیام‌های تهدیدآمیز را می‌بینیم.

او افزود: برخی پیام‌های تهدید آمیز برای تعدادی از رسانه‌ها ارسال می‌شود تا خبر تهدید داوران پوشش داده شود. چرا یک سایت می‌گوید ۲ سال پیش فلان داور صحنه‌ای را به ضرر تیمی گرفته و آن را پس از این مدت بولد می‌کند. بی شک از این کار هدفی دارد. من بچه نیستم و چنین مسائلی را می‌دانم. شاید زاهدی فر در آن صحنه دیدار سپاهان با استقلال تمرکز نداشت.

کرمانشاهی اظهار کرد: هر داوری که در سطح بالای لیگ قضاوت می‌کند فشار روانی زیادی را تحمل می‌کند. عده‌ای شماره تلفن داور را در اختیار کانون هواداران قرار می‌دهند. نمی‌توان گفت داوران از خطا مبرا هستند، اما باید فشار‌های روانی پیش از قضاوت بازی را هم در نظر گرفت. چه اتفاقی پیش می‌آید که عملکرد یک داور را چندین رسانه پشت سر هم زیر سوال می‌برند.

او در پایان گفت: من اگر بخواهم تا ۶ سال آینده قضاوت کنم باید وزن خودم را کاهش دهم و به دکتر تغذیه مراجعه کردم.


بیشتر بخوانید: دلیل اصلی جدایی رفعتی از دپارتمان داوری مشخص شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار