شکوری: برای انتخاب سرمربی داخلی برای تیم ملی فوتبال تحت فشار هیچ نهادی نیستیم/ پرداخت ۸ میلیون یورو غرامت به ویلموتس درست نیست

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: هیچ نهادی برای انتخاب سرمربی داخلی روی فدراسیون فشار نیاورده است.

به گزارش   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال امیداظهار داشت: در حال حاضر کرسی‌های بسیار خوبی در AFC داریم و حتی در کمیته داوران، بانوان و استیناف نفرات زبده‌ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم. تیم بیرونی مان هم در تلاش است عدالت را پیگیری کند. بی شک تمام اعضای فدراسیون فوتبال تلاش می کنند حقی از تیم امید تضییع نشود چراکه این تیم متعلق به یک کشور است و همه مردم از امروز (چهارشنبه) که  تیم امید به تایلند اعزام می‌شود، برای موفقیت تیم امید دعا خواهند کرد.

خانواده فوتبال می دانند گروه تیم ملی امید سخت است

او افزود: امیدواریم با کسب نتایجی خوب از رقابت‌های انتخابی المپیک آماده شویم، اما گروه مان بسیار سخت است. خانواده فوتبال این موضوع را به صورت کامل می‌دانند، اما بازیکنان خوبی هم در اختیار داریم و امیدوار هستم با دست پر از این رقابت‌ها خارج شویم.

شکوری: برای انتخاب سرمربی داخلی تحت فشار هیچ نهادی نیستیم/ پرداخت ۸ میلیون یورو غرامت به ویلموتس درست نیست

امیدوارم تیم امید نتایج خوبی را رقم بزند

شکوری تصریح کرد: ازبکستان تیم بسیار خوبی دارد و مدت‌هاست اردوی خود را تشکیل داده است. چین هم چنین وضعیتی دارد و کره جنوبی هم یکی از تیم‌های قوی آسیا است. با وجود بازی‌های سخت پیش رو، تیم خوبی داریم و امیدوارم نتایج خوبی رقم بخورد.

او درباره حمایت‌های فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان از تیم ملی امید بیان کرد: فکر می‌کنم وزارت ورزش کمک بزرگی انجام داده و باید از این وزارت خانه، کمیته ملی المیپک، رسانه‌ها و مسئولان فدراسیون فوتبال که همگی در خدمت تیم امید بوده و برای موفقیت آن تلاش می‌کنند تشکر کنم.

تاج از فدراسیون جدا شده اما این فدراسیون ساختاری قوی دارد

شکوری درباره آخرین وضعیت فدراسیون فوتبال پس از جدایی مهدی تاج اظهار داشت: فکر می‌کنم صحبت‌ها در این باره انجام شده و با توجه به شرایط حساس تیم امید و اینکه این تیم قرار است امروز (چهارشنبه) به تایلند اعزام شود بهتر است درباره این تیم صحبت کنیم. هر قولی به بازیکنان داده شده انجام می‌شود چراکه فدراسیون دارای ساختار بسیار قوی است. متاسفانه مهدی تاج به دلیل حمله قلبی در حال حاضر از جمع ما جدا شد، اما بی شک با سیاست‌های از پیش تعیین شده پیش می‌رویم و امیدوارم بتوانیم از تیم امید حمایت کنیم.

شکوری: برای انتخاب سرمربی داخلی تحت فشار هیچ نهادی نیستیم/ پرداخت ۸ میلیون یورو غرامت به ویلموتس درست نیست

او درباره آخرین وضعیت تیم ملی امید پیش از اعزام به تایلند گفت: تیم ما اردوی خوبی را در قطر پشت سر گذاشت و انشالله امشب به تایلند می‌رود. باید از پیشکسوتان و ملی پوشان سابق مان به دلیل حضورشان در آخرین تمرین تیم ملی امید و حمایت شان از این تیم تشکر کنم. همه امیدوار هستیم این تیم بهترین عملکرد را داشته باشد.

صحبت کردن درباره طلسم  نرفتن   تیم امید به المپیک روی بازیکنان فشار ایجاد می کند

او درباره اینکه آیا تیم امید می‌تواند طلسم نرفتن به المپیک را بشکند، پاسخ داد: درست نیست درباره این طلسم که می‌تواند روی بازیکنان مان فشار ایجاد کند صحبت کنیم. تیم و بازیکنان مان بسیار خوب هستند و بیشترشان در لیگ برتر بازی می‌کنند. نفرات لژیونر هم داریم، اما نباید از گروه سخت مان هم بگذریم.


بیشتر بخوانید: تجمع ستاره‌ها در تمرین شاگردان حمید استیلی


شکوری افزود: تمام تلاش بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم ملی امید، مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال در راستای ارائه بهترین عملکرد است و به همین دلیل بیش‌ترین تلاش را انجام می‌دهیم و امیدوار هستیم بهترین نتایج هم رقم بخورد.

مجمع فدراسیون ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شود، اما هیئت رئیسه باید درباره تغییر آن تصمیم بگیرد

شکوری درباره زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال گفت: تاکنون قرار است به صورت قانونی مجمع فدراسیون ۱۸ اردیبهشت ۹۹ و با اتمام دوره چهارساله برگزار شود، اما اینکه آیا قرار است تغییری در زمان برگزاری مجمع ایجاد شود باید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم گیری کند. طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال عمل می‌کنیم و تمام تلاش مان در همین راستا است.

او درباره اینکه آیا برای ثبت نام نامزد‌های انتخاباتی فدراسیون فوتبال زمانبندی شده است، گفت: تا زمان برگزاری مجمع زمان زیادی داریم، اما اگر قرار باشد تغییری در آن زمان ایجاد شود در هیئت رئیسه و طبق اساسنامه فدراسیون تصمیم گیری می‌کنیم.

برای انتخاب سرمربی تیم ملی هم گزینه داخلی داریم و هم خارجی

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان گفت: برای انتخاب سرمربی این تیم هم گزینه داخلی داریم و هم خارجی  و اکنون شغول مذاکره هستیم. می‌خواهیم آنچه به صلاح فدراسیون است و سبب صعود تیم ملی به جام جهانی می‌شود انجام بدهیم و قصد بهترین انتخاب را داریم.

هیچ نهادی برای انتخاب سرمربی داخلی روی فدراسیون فشار نیاورده است

او درباره اینکه شنیده می‌شود مجلس شورای اسلامی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را از انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی بزرگسالان منع کرده است، گفت: از جایی دستور نگرفته ایم چراکه تمام فدراسیون‌های فوتبال در کل جهان NGO و نهاد عمومی غیر دولتی هستند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همکاری و رابطه خوبی با فدراسیون فوتبال دارند و هیچ فشاری از سوی هیچ نهادی برای انتخاب مربی داخلی روی فدراسیون نیست، اما تلاش می‌کنیم انتخابی داشته باشیم که به فوتبال مان کمک کند. از همه جای دنیا به ما فشار می‌آورند، اما امیدواریم اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

پرداخت ۸ میلیون دلاری به ویلموتس درست نیست و فدراسیون چنین پول‌هایی ندارد

شکوری درباره اینکه شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال باید به مارک ویلموتس حدود ۸ میلیون یورو غرامت بدهد، گفت: چنین رقم‌هایی صحتندارد و ما هم چنین پولی نداریم که به ویلموتس پرداخت کنیم. این رقم‌ها گمانه زنی است و فکر می‌کنم دوستان شیطنت می‌کنند. من رقم دقیق قرارداد ویلموتس و میزان خسارت احتمالی به او را می‌دانم، اما طبق بندی که در قرارداد وجود دارد، افشای مبلغ قرارداد به ضرر تیم ملی، فدراسیون فوتبال و کشورمان است. اجازه بدهید رقم را افشا نکنیم، اما به هیچ وجه چنین رقم‌هایی درست نیست.

کل بازیکنان تیم ملی امید فضای مجازی را رصد می کنند

شکوری افزود: قرارداد ویلموتس در اختیار نهاد‌های ذی صلاح قرار گرفته و از این لحاظ مشکلی نداریم. تنها می‌خواهم در این زمان که تیم ملی امید در آستانه حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک بوده و کل بازیکنانش فضای مجازی را رصد می‌کنند از این تیم حمایت کرده و انرژی مثبت بدهیم.

شکوری: برای انتخاب سرمربی داخلی تحت فشار هیچ نهادی نیستیم/ پرداخت ۸ میلیون یورو غرامت به ویلموتس درست نیست

تا هر زمانی مدیران فدراسیون به من اعتماد کنند سعی می کنم بهترین عملکرد را در بخش دبیرکلی داشته باشم

او درباره اینکه طبق یکی از بندهای ماده 60 اساسنامه فدراسیون فوتبال سرپرست دبیرکلی نمی تواند مجمع انتخاباتی برگزار کند و به همین دلیل باید خودش برای برگزاری مجمع از این پست کنار برود، گفت: نمی‌خواهم درباره خودم صحبت کنم و بهتر است روسای فدراسیون درباره پست دبیرکلی صحبت کنند. تا زمانی که مدیران رده بالای فدارسیون به من اعتماد داشته باشند سعی می‌کنم در جایگاه نماینده فوتبالیست‌ها بهترین عملکرد را در پست سرپرست دبیرکلی فدراسیون داشته باشم. امور اجرایی فدراسیون با دبیرکل است و می‌خواهم با سربلندی از این پست خارج شوم. هر زمان هم دوستان صلاح بدانند از این سمت کنار رفته و در جایگاه دیگری از فوتبال در خدمت هستم.

او درباره اینکه با جدایی مهدی تاج حکم سرپرستی که رئیس سابق فدراسیون به او داده است هم ملغی می‌شود گفت: باز هم می‌گویم بهتر است مدیران من درباره این موضوع صحبت کنند.

ویلموتس و تاج گفتند قرارداد این مربی فسخ شده است

او درباره اینکه آیا یکی از دلایل تاخیر در انتخاب سرمربی جدید تیم ملی این است که قرارداد مارک ویلموتس به صورت رسمی فسخ نشده است، گفت: مهدی تاج پیش از این اعلام کرد قرارداد ویلموتس فسخ شده و این نوع کاملا درست است. ما هم آن صحبت درست تاج را بار دیگر اعلام می‌کنیم و طبق گفته ویلموتس در ایمیل‌هایی که برای فدراسیون ارسال کرده این مربی قراردادش را با فدراسیون فوتبال فسخ کرده است. اکنون زمان پرداختن به این مسائل نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار