دبیر کل ناتو برای دیدار با رئیس جمهور روسیه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد آماده گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در شرایط مناسب است.

دبیر کل ناتو روز دوشنبه در مصاحبه‌ با یک خبرگزاری آلمانی گفت: من اعتقاد به مذاکره با روسیه دارم و بنابراین اگر بستر (گفتگو) درست باشد، من نیز مسلما آماده دیدار با ولادیمیر پوتین هستم. استولتنبرگ همچنین بر اهمیت بحث در خصوص اختلافات به ویژه در هنگام تنش در روابط تاکید کرد. دبیرکل ناتو گفت روسیه بزرگترین همسایه ماست و لازم است برای برقراری روابط بهتر با این کشور تلاش کنیم.

بیانیه دبیر کل ناتو در حالی منتشر شد که کرملین در خصوص ادامه گسترش ناتو تا نزدیک مرز‌های روسیه و آمادگی این سازمان ابراز نگرانی کرد. در نشست ماه دسامبر ناتو در لندن، پایتخت انگلیس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت هیچ مشکلی در گفت و گوی میان پوتین و استولتنبرگ نمی‌بیند. در همان روز، استولتنبرگ گفت ناتو، روسیه را به عنوان دشمن خود نمی‌بیند؛ با این حال آماده است تا به هر گونه تجاوز مسکو علیه اعضای خود پاسخ دهد.

پیشتر رئیس جمهور روسیه از روند گسترش پیدا کردن ناتو به سمت شرق که منجر به استقرار زیرساخت‌های نظامی این سازمان نزدیک مرز‌های روسیه شده، به شدت ابراز نگرانی کرد. پوتین در این خصوص گفت: کشور‌های پیشرو در جهان فعالانه در حال ایجاد پیشرفت در تسلیحات تهاجمی خود هستند. همانطور که می‌دانید نهاد موسوم به باشگاه موشک هسته‌ای از نظر شمار در حال افزایش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار