جمع آوری بیش از ۲۹ میلیارد ریال زکات در سروآباد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) سروآباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۹ میلیارد ریال زکات دراین شهرستان جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کوهسار قاضی  گفت: میزان تعهد زکات این شهرستان برای سال ۹۸ به میزان ۲۳ میلیارد ریال است که تاکنون ۲۹ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال آن جمع آوری شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال شاهد تحقق ۱۲۹ درصدی زکات در شهرستان هستیم که انتظار می‌رود در سه ماه باقی مانده از سال جار‌ی نیز جمع آوری زکات افزایش بیشتری داشته باشد.

رییس کمیته امداد امام (ره) سروآباد یادآور شد: زکات جمع آوری شده در سرفصل‌های غلات، فطریه، پروژه‌های انجام شده خیران در روستاها، واگذاری زمین مسکن ۲۴ قطعه و کمک‌های خیران و نیکوکاران به مردم است.

وی اضافه کرد: زکات جمع آوری شده در بین فقرا و نیازمندان توزیع شده و مقداری نیز صرف تعمیرات و ساخت مسکن مددجویان و نیازمندان جامعه شده است.

قاضی زاده به جمع آوری زکات در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعهد شهرستان سروآباد در سال ۹۷ برای جمع آوری زکات ۱۳ میلیارد ریال بود که در ۹ ماه منتهی به آذر پارسال ۲۳ میلیارد ریال آن جمع آوری و شاهد تحقق ۱۸۳ درصدی بودیم.

وی تاکید کرد: امسال زکات جمع آوری شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد که امیدواریم تا پایان سال این کاهش تاحدودی کمتر شود.

گفتنی است؛ شهرستان سروآباد  در بحث جمع آوری زکات در بین ۱۰ شهرستان استان کردستان رتبه اول را دارد.
انتهای پیام/م

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.