۱۰۰ میلیارد ریال زکات فطریه در کردستان جمع آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: با مشارکت خوب خیران و اقشار مختلف مردم پس از ماه مبارک رمضان سال جاری، ۱۰۰ میلیارد ریال زکات فطریه در این استان جمع آوری شد.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رسول شیخی زاده گفت: از این میزان زکات جمع آوری شده ۸۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال فطریه عام، هشت میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال کفاره عمد و غیر عمد و سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال سادات بوده است.

وی افزود: سال گذشته ۸۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال زکات فطریه در این استان جمع آوری شده بود که امسال با جمع آوری این میزان با رشد ۲۱ درصدی روبرو شده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان یادآور شد: زکات جمع آوری شده در هر شهر، منطقه و روستا با هماهنگی و نظارت امام جماعت و هیأت امنای مساجد در همان محل در میان نیازمندان توزیع شده و هیچ مبلغی از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر جابجا نشده بلکه در همان محل هزینه شده است.

وی اضافه کرد: مردم استان کردستان همواره در انجام کار‌های خیر پیش قدم بوده و مشارکت خوبی دارند و این مهم نشان دهنده ایمان و اعتقاد دینی و نیت خیر خواهانه مردم است.

امسال برای جمع آوری زکات فطریه ۲ هزار و ۵۶ پایگاه جمع آوری در مساجد، مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه و میادین اصلی شهر‌ها در استان مستقر شد.

انتهای پیام/م

رشد ۲۱ درصدی جمع آوری زکات فطریه در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.