فرماندار شهرستان نیکشهر گفت: صنعت گردشگری ظرفیتی بزرگ برای اقتصاد روستائیان در شهرستان نیکشهر است .

صنعت گردشگری ظرفیتی بزرگ برای اقتصاد روستائیان در شهرستان نیکشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار نیکشهر در نشست شورای راهبردی گردشگری شهرستان که با حضور جلال زائی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان وبلوچستان  برگزار شد گفت: ما در استان سیستان و بلوچستان بلوچستان بالاخص در شهرستان نیکشهر با ظرفیت‌های متنوعی از گردشگری رو به رو هستیم که نگاه جامع و چند جانبه به این ظرفیت ویژه می‌تواند باعث غنا بخشی و تعامل سازنده بین انسان و محیط در جهت رفع نیاز‌های انسانی شود.

فرماندار نیکشهر با اشاره به وجود گونه‌های نادر گیاهی و حیوانی در این شهرستان بیان کرد: با توجه به در آمد زایی پایدار صنعت گردشگری و تاثیر آن بر جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی مردم بومی، تولید اشتغال از طریق گردشگری می‌تواند به الگویی پایدار برای مردم، و ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای در روستا‌ها تبدیل شود.

هاشمزهی فرماندار نیکشهر گفت: در هر یک از بخش‌ها و دهستان‌های شهرستان نیکشهر قابلیت‌های مناسبی برای این صنعت وجود دارد که می‌توان به هنر حصیر بافی و سوزن دوزی زنان هنرمند بخش‌های لاشار و آهوران، طبیعت بکر و دست نخورده دهستان‌های مهبان و هیچان بخش مرکزی اشاره کرد.

او  افزود: شهرستان نیکشهر ویترینی از فضایل و کرامات و زیبایی‌های گردشگری است که می‌طلبد مردم محلی تعاملی مثبت و سازنده میان میزبان و میهمان با بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود ایجاد کنند.

او گفت: صنعت گردشگری ظرفیتی بزرگ برای اقتصاد روستائیان در شهرستان نیکشهر است که راه اندازی تور‌های گردشگری شهری و روستایی و احداث بوم گردی‌های بومی و سنتی فرصتی مناسب برای کشف پتانسیل‌های گردشگری این شهرستان ایجاد می‌کند.

هاشمزهی فرماندار نیکشهر گفت: جاده ترانزیتی امتیاز مهم و راهبردی برای شهرستان نیکشهر محسوب می‌شود تا بتوانیم فرصت‌های اقتصادی خوب و پایداری را ایجاد کنیم.

این مقام دولتی افزود: با توجه به تاکید ویژه استاندار، مسئله گردشگری باید در دستور کار همه ارگان‌ها به خصوص دارندگان مجتمع‌های بین راهی قرار گیرد.

او در پایان افزود: باید توجه و حساسیتی در قالب تابلو‌های ورودی و خروجی شهرستان برای مسافران ایجاد کنیم و همه ما باید عزم جدی داشته باشیم تا بتوانیم شهرستان نیکشهر را به عنوان دروازه گردشگری در جنوب استان تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار