سوریه به اتهام‌زنی وزارت خارجه آمریکا درباره ایجاد اختلال در کار کمیته تدوین قانون اساسی این کشور واکنش نشان داد.

واکنش سوریه به اتهام‌زنی جدید وزارت خارجه آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، سوریه در واکنش به اتهام‌زنی وزارت امور خارجه آمریکا به دولت دمشق درباره ایجاد اختلال در کار کمیته تدوین قانون اساسی این کشور اعلام کرد بیانیه صادر شده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر تلاش قاطعانه این کشور برای مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها و تحمیل طرح‌های خاصش را تایید کرد.

دولت دمشق اعلام کرد هیچ کس حق ندارد به هر بهانه‌ای در اقدامات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه مداخله کند. هرگونه دیدگاه یا اظهارنظر آمریکا یا دیگر کشور‌ها هیچ ارزشی ندارد و در کار کمیته، ماهیت، شکل و محتوای گفتگو‌های آن تأثیر نخواهد گذاشت.

وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته در بیانیه‌ای با اتهام‌زنی به سوریه مدعی شد دولت این کشور در تلاش است تا اقدامات «کمیته تدوین قانون اساسی سوریه» را مختل کند.

کمیته تدوین قانون اساسی سوریه سی‌ام اکتبر (چهارشنبه ۸ آبان) فعالیت خود را در ژنو آغاز کرد. اما دور دوم فعالیت‌های کمیته بررسی قانون اساسی سوریه بدون برگزاری هیچ نشستی به پایان رسید.

کمیته تدوین قانون اساسی سوریه شامل ۵۰ عضو از دولت سوریه، ۵۰ عضو از معارضان و ۵۰ عضو از نمایندگان جامعه مدنی خواهد بود. ۳۰ درصد از اعضای کمیته، زنان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار