معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تهسیل اخذ مجوز برای مجتمع‌های خدمات رفاهی زمینه ساز گسترش فرهنگ نماز در مسیر‌های ارتباطی این استان است.

اخذ مجوز مجتمع‌های خدمات رفاهی سیستان و بلوچستان تسهیل شود به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ثریا سیدزاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سیستان و بلوچستان در نشست ستاد نظارت بر زمان حرکت سامانه‌های سفر و وضعیت فضا‌های اقامه نماز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وجود ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی و ۱۸ سکوی نماز در مسیر‌های ارتباطی این استان کافی نیست.

او  همچنین بر فرهنگ مسئولیت پذیری مردم در نگهداری فضا‌های بهداشتی بین راهی تاکید کرد و افزود: ضروریست رسانه‌ها با کار مداوم فرهنگ مشارکت و مسئولیت پذیری مردم را در استفاده از فضا‌های بهداشتی بین راهی گسترش دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سیستان و بلوچستان در بکارگیری ظرفیت خیران در ساخت سکو‌های نماز بین راهی تاکید کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی در کنار سکو‌های نماز ضمن کاهش تصادفات رانندگی می‌تواند به گسترش فرهنگ فریضه الهی نماز کمک قابل توجه‌ای کند.

ایوب کرد اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان نظیر وسعت زیاد، پراکندگی جمعیت و شرایط اقلیمی متنوع این اداره کل علاوه بر ساخت سکو‌های نماز، راه‌اندازی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی را مورد عنایت ویژه قرار داده است به طوریکه تاکنون ۱۸ سکوی نماز و ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی راه‌اندازی شده است.

او ادامه داد: در مجموع موافقت اصولی برای راه‌اندازی ۸۶ مجتمع خدمات رفاهی صادر شده که ۳۲ مجتمع تاکنون افتتاح و ۲۴ مورد نیز در دست ساخت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سکو‌های نماز در این استان از استقبال عمومی خوبی برخوردار است گفت: این اداره‌کل برحسب وظایف خود برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به هم استانی‌ها و مسافران در محور‌های مواصلاتی به طور مستمر با تانکر آبرسانی به سکو‌های نماز را مورد توجه ویژه قرار داده است.

او افزود: از آنجایی که عمده سکو‌های نماز در محور‌های اصلی سیستان و بلوچستان قرار دارند ضروری است با کمک خیران، این سکو‌ها در محور‌های روستایی نیز راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: استانداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Iman
۰۷:۱۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
تورو به خدا اینترنت این استان رو وصل کنید.
من کلا در آمدم از تلگرامه.
یه کم به فکر ما باشین.
(سیستان و بلوچستان)
آخرین اخبار