پروژه امنیت سایبری گوگل درگیر با مشکل

پروژه امنیت سایبری گوگل با نام Chronicle به دلیل درگیری با قسمت‌هایی از این شرکت با مشکل مواجه شده است.

پروژه امنیت سایبری گوگل درگیر با مشکلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان همواره به دنبال ایجاد امنیت پایدار در سرویس‌ها و نرم‌افزارهای متنوع خود بوده است. مطمئنا برای کاربران فضای مجازی بیشتر از سرعت و کیفیت انتقال داده، حفظ حریم شخصی در اولویت قرار دارد.


بیشتر بخوانید: شرکت مادر گوگل در حال بررسی اتهامات آزار جنسی به مدیران ارشد


پروژه امنیت سایبری Chronicle در ابتدا با نام پروژه X شناخته می‌شد. این پروژه دارای در حال حاضر متعلق به شرکت ماتدر گوگل یعنی شرکت آلفابت است. این شرکت برای توسعه هرچه بیشتر و تسریع در اهداف سیستم امنیتی Chronicle استارتاپ جداگانه‌ای را تاسیس و راه‌اندازی کرده است. 

پروژه امنیت سایبری گوگل درگیر با مشکل

توقف موقت پروژه امنیت سایبری گوگل

اما اخیرا در روند عادی توسعه این پروژه مشکلاتی ایجاد شده است. یکی از مدیران ارشد گوگل در مورد مشکلات به وجود آمده گفت: "به دلیل گستردگی پروژه Chronicle و پیچیدگی‌های موجود در آن ما مجبور هستیم بخش‌هایی از پروتکل‌های گوگل را با سیستم جدید منطبق سازیم. در فرآیند این هماهنگ‌سازی گاهی برخی از الگوریتم‌ها به طور صحیح ارسال نشده و موجود عملکرد ناصحیح کل سیستم می‌شوند."

برخی از کارکنان گوگل پروژه امنیتی Chronicle را خیانتی بزرگ به همه کاربران و کارمندان گوگل توصیف کردند. این افراد معتقدند ادامه این پروژه باعث کم شدن حقوق و دستمزدهای کارمندان این شرکت می‌شود. در پی این اعتراضات کارشناسان و بسیاری از کاربران فضای مجازی از گوگل خواستند در مورد پروژه Chronicle به شفافیت‌سازی بپردازد و ابهامات موجود برای همه را برطرف سازد. 

پروژه امنیت سایبری گوگل درگیر با مشکل

مایل ویاکل مدیر بخش امنیتی گوگل گفت: "پروژه Chronicle یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقدامات گوگل در چند سال اخیر است. در واقع سیستم جدید، دیوار آتشین مستحکمی را در برابر نفوذ هکرها و کاربران غیرمجاز ایجاد می‌کند و ایمنی کل فضای مجازی را افزایش می‌دهد." هرچند گوگل هیچ‌گونه جزئیاتی را از پروژه Chronicle  منتشر نکرده ولی از کاربران خواسته است با صبوری در اختیار خبرهای خوش در آینده باشند. 

انتهای پیام/

پروژه امنیت سایبری گوگل هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.