مشکلات امنیتی اپلیکیشن محبوب تیک‌تاک دردسرساز شد

سازمان‌های امنیتی آمریکا مشغول بررسی و تحقیق از اپلیکیشن پرطرفدار TikTok در این کشور هستند.

بررسی امنیتی یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های تلفن همراه در آمریکابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماه پیش موسسه بین المللی اقتصادی پترسون در اعلام کرد نرم افزار TikTok دارای نواقص امیتی بزرگ است و سازندگان آن برای جاسوسی از کاربران و نفوذ به حریم شخصی آن‌ها از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. حال سازمان‌های امنیتی آمریکا با هشدار به کاربران TikTok در این کشور از آن‌ها خواسته‌اند تا اطلاع ثانویه از این برنامه استفاده نکنند.


بیشتر بخوانید:  قفل اثر انگشت، لایه امنیتی جدید واتس‌اپ برای کاربران اندرویدی


این اپلیکیشن ذاتا یک برنامه چینی است و کاربران در آن می‌‎توانند ویدئو‌های کوتاه ۳ تا ۱۵ ثانیه‌ای بسازند. هم‌چنین کتابخانه بزرگی از آهنگ نیز در TikTok وجود داشته که در هنگام تولید ویدئو با آن همراه شده و کلیپ دلخواه کاربران را ایجاد می‌کند. در آمریکا بیشترین تعداد از کاربران این نرم‌افزار را نوجوانان و جوانان بین ۱۶ تا ۲۴ سال تشکیل می‌دهند.

بررسی امنیتی یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های تلفن همراه در آمریکا

بررسی گسترده‌ امنیتی از یک نرم‌افزار چینی فعال در آمریکا

محبوبیت TikTok در آمریکا تا حدی است که در ماه سپتامبر سال جاری میلادی این اپلیکیشن پس از اینستاگرام بیشترین میزان دانلود را از فروشگاه مجازی گوگل (Google Play Store) تجربه کرد. آمار‌ها حاکی از آن است که تنها در آمریکا ماهیانه ۲۶.۵ میلیون کاربر از TikTok استفاده می‌کنند. سازندگان این نرم‌افزار ساخت ویدئو‌های کوتاه رابطه نزدیکی با شرکت هوآوی داشته و برای توسعه بخش‌های پشتیبانی فنی خود از مهندسان این شرکت یاری می‌گیرند.

نفوذ چشمگیر TikTok در میان کاربران آمریکایی و همکاری مدیران آن با شرکت هوآوی موجب نگرانی دستگاه‌های امنیتی آمریکا شده است و همین مسئله و با توجه به اختلافات میان هوآوی و شرکت‌های آمریکایی، احتمال نفوذ این اپلیکیشن در حریم شخصی کاربران را بسیار زیاد قلمداد کردند.

موسسه بین المللی اقتصادی پترسون مدعی شده است نرم‌افزار TikTok داده‌های بیومتریک و موقعیت مکانی کاربران را جمع‌آوری کرده و برای دولت‌مردان چین ارسال می‌کند. این برنامه به طرز عجیبی در میان ارتش آمریکا نیز محبوبیت دارد و در صورت تایید جاسوسی TikTok از کاربران خود تا کنون توانسته است به اطلاعات محرمانه و مهمی از نیرو‌های مسلح آمریکا دست یافته باشد.

بررسی امنیتی یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های تلفن همراه در آمریکا

ضریب ایمنی اپلیکیشن TikTok تا حدی پایین است که در چین دولت‌مردان این کشور دستور فیلترینگ و توقف فعالیت آن را داده‌اند. این اپلیکشن هم‌اکنون در فروشگاه مجازی گوگل و اپل در دسترس کاربران آمریکایی قرار دارد.

انتهای پیام/

دستگاه‌های امنیتی آمریکا، ابعاد ایمنی TikTok را بررسی می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار