سردار سلیمانی مطرح کرد؛

توضیحات نیروی انتظامی درباره ضرورت تربیت کارآگاهان حرفه‌ای

جانشین فرمانده ناجا گفت: کار کارآگاهان امری تحقیقی و تحلیلی است و یک کارآگاه باید یک تحلیل‌گر حرفه‌ای باشد.

توضیحات نیروی انتظامی درباره ضرورت تربیت کارآگاهان حرفه‌ایبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا گفت: تأمین و حفظ امنیت و ارتقا آرامش مردم جامعه وظیفه نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه امنیت اقسام مختلفی دارد، افزود: امنیت روانی، کاری، اجتماعی، عمومی و غیره از جمله اقسام امنیت هستند که نیروی انتظامی بر روی تمام این‌ها تأثیرگذار است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: محور اساسی تأمین امنیت اجتماعی و عمومی نیروی انتظامی است، چرخه امنیت تعاریف مختلفی دارد؛ در گام اول اشراف به محیط مد نظر است، پیش بینی وضعیت در گام بعدی فعالیت پلیس قرار دارد و در آخرین مرحله نیز باید از وقوع موارد پیشگیری کنیم، چراکه بحث اشراف، پیش بینی، پیشگیری از مقدمات انجام یک پرونده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در بخش مقابله برخی از افراد از جمله بزهکاران و بزه دیدگان صدمه می‌بینند.


بیشتر بخوانید: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات پلیس ایران بومی است


وی افزود: پلیس آگاهی و کارآگاهان آگاهی تمرکزشان بر روی مرحله اقدام است، کار کارآگاهان امری تحقیقی و تحلیلی است و یک کارآگاه باید یک تحلیل‌گر حرفه‌ای باشد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: برای موفقیت در پرونده‌ها باید داده‌های مورد تأیید و نیاز در اختیار کارآگاهان باشد و قدرت تحلیل این داده‌ها در افراد وجود داشته باشد.

وی افزود: پدیده تخریب‌گر احساس و امنیت عمومی از نظر ما جرم است و پلیس آگاهی با کارآگاهان خود معنا پیدا می‌کند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه کارآگاه حکم قلب پلیس آگاهی را دارد، گفت: اگر کارآگاهان وزین و برجسته را تربیت کنیم، تمام موارد دیگر به خودی خود در اختیار پلیس قرار خواهند گرفت تا به پرونده‌ها رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه از کسانی که وظیفه تولید امنیت را در هر منظر و مقامی دارند باید قدردانی شود، گفت: عناصر جرم، معلول یک سری از شرایط است که در جامعه رقم می‌خورد، مجرمان حرفه‌ای که در هر جامعه نیت اعمال مجرمانه دارند، تعدادشان محدود است.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: اگر زمینه کشت و کار در جامعه مهیا شود، این افراد اقدام به انجام جرم می‌کنند، شرایط هر جامعه می‌تواند پیشگیری از وقوع جرم یا وقوع آن شود که مشکلات اقتصادی یکی از مولفه‌ها وقوع جرم است.

انتهای پیام/

پلیس آگاهی با کارآگاهان خود معنا پیدا می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار