وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رتبه ایران در تجارت فرامرزی ۴۵ پله صعود داشته که این امر از سقوط بیشتر رتبه ایران در حوزه کسب و کار جلوگیری کرده است.

رتبه ایران در تجارت فرامرزی ۴۵ پله صعود داشته استبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صنعت در پاسخ به سوال سید فرید موسوی در خصوص سقوط رتبه ایران در حوزه کسب و کار گفت: رونق کسب و کار سرفصل های متعددی دارد که تجارت فرامرزی از مسئولیت های وزارت صنعت، معدن برای رونق کسب و کار است.

او افزود: سال گذشته رتبه ایران در فضای کسب و کار چهار پله نزول داشت، اما یکی از سرفصل‌های کسب و کار که مثبت بود و از سقوط بیشتر ایران جلوگیری کرد، تجارت فرامرزی بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: رتبه ایران در تجارت فرامرزی در سال گذشته ۴۵ پله صعود داشت، بنابراین وزارت صنعت در اجرای وظایف خود در حوزه کسب و کار موفق عمل کرده است.

 رحمانی گفت: بنده حدود ۱۱ ماه است سکاندار این وزارتخانه شده ام و در راستای بهبود شاخص های کسب و کار اقدامات اساسی انجام داده‌ام، یکی از گلایه های تولیدکنندگان تعدد بخشنامه ها و تغییر سریع مقررات و رویه ها بوده است. از زمانی که بنده وزیر شده ام صدور این بخشنامه ها به حداقل رسیده، فقط در مواقعی که مجبور باشیم بخشنامه ای صادر می کنیم.

رحمانی گفت: پیش از این بخش تولیدی برای راه اندازی نیازمند اخذ ۶۷ مجوز بود که در دوران مدیریت بنده به ۴۷ مجوز کاهش یافته، بنابراین ۴۰ درصد الزامات برای اخذ مجوز را طی یازده ماه اخیر کاهش داده ایم تا سهولت کسب و کار ایجاد شود.

او ادامه داد: وزارت اقتصاد، وزارت صنعت را به عنوان دومین دستگاه برگزیده برای بهبود فضای کسب و کار انتخاب کرده است. وزارت صنعت حضور فعالی در شورای گفت‌وگو استان ها دارد.

وزیر صنعت افزود: سامانه تقاضای محصولات پتروشیمی راه اندازی شده است. سال گذشته شاهد نوسانات زیادی در محصولات پتروشیمی بودیم.

وزیر صنعت گفت: این سامانه ها باید به دستگاه های اجرایی لینک شوند تا شفافیت ایجاد شده و از رانت و اختلاس جلوگیری شود.

او در پایان تصریح کرد: اقدامات وزارتخانه برای بهبود فضای کسب و کار به صورت مکتوب در اختیار هیئت رئیسه مجلس و نمایندگان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار