در پی انتشار مطلبی موهن در شبکه‌های اجتماعی توسط سفارت استرالیا در تهران، ایان مک کانویل سفیر این کشور امروز به وزارت خارجه احضار  شد.

در پی انتشار مطلبی موهن در شبکه‌های اجتماعی توسط سفارت استرالیا در تهران، آقای ایان مک کانویل سفیر این کشور از سوی رئیس اداره منطقه‌ای در روز جاری ۱۳ شهریور به وزارت خارجه احضار  شد.
 
رئیس اداره منطقه ای وزارت امور خارجه ضمن اعتراض شدید نسبت به اقدام سفارت استرالیا در انتشار این محتوای هنجارشکنانه، این اقدام را شدیدا محکوم نمود و افزود: مطلب منتشره توسط سفارت استرالیا توهین آمیز و مغایر عرف و آداب و فرهنگ ایرانی و اسلامی است و لازم است به نحوی شایسته جبران گردیده و از تکرار چنین مواردی موکدا اجتناب گردد. بعلاوه چنین اقدامی از سوی سفارت مغایر حقوق بین‌الملل و کنوانسیون دیپلماتیک وین ناظر بر رفتار نمایندگی‌های سیاسی در احترام به قوانین و مقررات دولت پذیرنده است.
 
رئیس اداره منطقه ای وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: تاریخ روابط و مناسبات خارجی ایران نشانگر حساسیت بالای افکار  عمومی و واکنش آنان در قبال چنین رفتارهای هنجار شکنانه ای است.
 
سفیر استرالیا با تأکید بر این‌که سفارت کشورش قطعا تعمدی در اهانت به مردم و ارزش‌های جامعه ایرانی نداشته، گفت در این پیام نامی از ایران برده نشده است.
 
وی اظهار داشت: موارد نگرانی و موضع دولت جمهوری اسلامی ایران را به کانبرا منعکس خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار