زارعی گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا دایره تنش را گسترش دهند و پای قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا و دولت‌های اروپایی را برای حمایت از خودشان به میدان بکشاند.

 منابع خبری بامداد دوشنبه از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به تعدادی از شهرک‌ها در جنوب لبنان و همچنین هدف قرار دادن شماری از مواضع این رژیم در شمال فلسطین اشغالی توسط حزب‌الله لبنان خبر دادند.

بامداد امروز نیز منابع لبنانی از هدف قرار گرفتن شهرک‌های الخیام، کفرشوبا، و عیتا الشعب در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر دادند.تاکنون از تلفات و خسارات احتمالی این حملات خبری منتشر نشده است.

پایگاه خبری العهد، رژیم صهیونیستی مدعی شده است که این حمله در پاسخ به شلیک ۲۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال اراضی اشغالی انجام شده است.

خبرنگار العربی الجدید نیز گزارش داد اشغالگران صهیونیست شهرک‌های «یارون» و «حانین» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

اصغر زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جنگ احتمالی میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان و گسترش جنگ گفت: رژیم جعلی صهیونیستی و شخص نتانیاهو و کابینه او اسرار و تلاش دارند که دایره تنش را گسترش دهند و به نوعی پای قدرت‌های بزرگ  مانند آمریکا  و یا دولت‌های اروپایی را برای حمایت و پیشگیری از سقوط خودشان به میدان بکشانند و این اقدام را در دستور کار قرار داده‌اند. برای آن که صهیونیست‌ها اکنون به شدت در جبه‌های مختلف دچار آسیب دیدگی‌های جدی شده است؛ که برایشان بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر کشور‌های دیگر و  جوامع بین المللی مانند دادگاه بین المللی لاهه و دولت‌های اروپایی مخالف ادامه جنگ هستند. همانگونه دولت انگلیس اعلام کرد که بخشی از تسلیحات ارسالی به صهیونیست‌ها را محدود خواهد کرد.

زارعی افزود:‌ این سیاست در سایر دولت‌های اروپایی  نیز دیده می‌شود و در حال گسترش است. این اقدامات نشان می‌دهد که شرایط صهیونیست‌ها برای به آتش کشیدن منطقه و دامن زدن و گسترش تنش در منطقه با حزب الله، سوریه و یمن و حتی ایران می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

وی در انتها گفت افزود:‌ هدف نتانیاهو از این اقدامات آن است که مستقیم آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی را نیز در منتطقه درگیر جنگ کند تا در کنار آن بتواند اهداف نا میمون خود و تداوم حضور خود در منطقه را حفظ کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار