مشاور میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد تصمیم وی در خصوص پاسخ به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به زودی اجرایی می‌شود.

مشاور رئیس جمهور لبنان: اسرائیل پاسخ محکمی دریافت خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، «بیار رفول» مشاور رئیس جمهور لبنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد اعلام کرد: تصمیمی که میشل عون در خصوص پاسخ به اسرائیل اتخاذ کرده، به زودی- چه بخواهیم و چه نخواهیم- اجرایی خواهد شد و تل‌آویو پاسخ محکمی را دریافت خواهد کرد.

مشاور سیاسی رئیس جمهور لبنان در ادامه مواضع آن‌هایی را که ادعا دارند صاحب حاکمیت هستند، اما حتی کلامی در محکومیت اسرائیل بر زبان نمی‌آورند محکوم کرد و گفت: ما از کرامتمان و کشورمان محافظت می‌کنیم و کشور ما باید تمامی افرادی را که با تصمیم‌های دولتی مخالفت کرده و به نحوی از اسرائیل دفاع می‌کنند را مورد محاکمه قرار دهد؛ چرا که کسی که موضعی ملی اتخاذ نمی‌کند، طعم آزادی و حاکمیت را نمی‌شناسند.

وی در ادامه تاکید کرد: اسرائیل به بقاع و ضاحیه لبنان رسید و به ما تجاوز کرد و ما باید از حاکمیت لبنان محافظت کنیم. نوعی یکپارچگی ملی از سوی سران دولتی در سطح رؤسای قوای سه گانه برای دفاع از لبنان و حمایت از سرزمین‌های آن وجود دارد.

این مقام لبنانی همچنین از موضع شورای عالی دفاع که آن را موضعی ملی در جهت حمایت از لبنان قلمداد کرد، تقدیر نمود.

بامداد یکشنبه دوپهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کردند و سپس بر فراز منطقه جنوبی بیروت ساقط شدند. (اینجا)

میشل عون، رئیس جمهور لبنان در پیامی تجاوز صهیونیست‌ها را به ضاحیه جنوبی بیروت محکوم کرد و این تجاوزگری را نقض آشکار حاکمیت، امنیت و بند‌های قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت خواند.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار