مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: افزایش ماندگاری گردشگران یکی از نیاز‌های جدی استان اردبیل است.

افزایش ماندگاری گردشگران یکی از نیاز‌های جدی اردبیل است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: از جمله مطالعه آمار جامع گردشگران ورودی به استان و فراهم کردن زمینه‌های افزایش ماندگاری گردشگران یکی از نیاز‌های جدی استان اردبیل است که نتیجه این تحقیقات در راستای شکوفایی اقتصاد گردشگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او از برنامه ریزی جهت انجام ۱۰ طرح مطالعاتی با هدف توسعه گردشگری این استان خبر داد و تصریح کرد: از جمله اولویت‌های پژوهشی سال جاری مطالعه الگو‌های معماری برای طرح‌های بوم‌گردی در سطح استان بر اساس معماری بومی هر منطقه ارائه ضوابط احداث بنا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه در وضعیت فعلی واحد‌های بوم‌گردی در استان با مصالح بومی احداث می‌شود، گفت: به عنوان مثال واحد بوم‌گردی درنا در مشکین شهر با مصالح سنگی، شوون در گرمی با مصالح چوب و کاهگل و کزج با سنگ، خشت و چوب اجرا شده است.

فلاحی به برنامه‌ریزی جهت پژوهش در خصوص نقوش سنتی و بومی، موتیف‌ها و المان‌های سنتی در بافته‌های داری و احیای آن اشاره کرد و گفت: پژوهش و شناسایی عوامل موثر در توسعه و موانع توسعه صنایع دستی استان و پژوهش در خصوص مشکلات و موانع موجود در توسعه و ایجاد اشتغال صنایع دستی روستایی و عشایری مورد تاکید است.

او گفت: همچنین پژوهش در خصوص نقش و اثرات صنایع دستی به خصوص تولید انواع بافته‌های داری در اقتصاد خانوار‌های روستایی و عشایر رابطه آن با مهاجرت و پژوهش در مستندات و مستندنگاری، وضعیت سنجی، آسیب شناسی، منشا یابی و گونه‌شناسی سنگ‌های شهریری و ارائه طرح‌های حفاظت‌زا و مرمت سیار انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امکان سنجی فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود با محوریت توسعه گردشگری با علایق ویژه و تنوع بخشی به خدمات گردشگری و مطالعه بر روی طرح‌های گردشگری سلامت و ارائه ضوابط مختص استان برای مراکز آبدرمانی و پژوهش و مستندنگاری بازی‌های بومی محلی استان دیگر اولویت‌های پژوهشی اداره کل در سال جاری است.

فلاحی افزود: تمامی تحقیقات و پژوهش‌ها بر اساس مستندات تاریخی و کتابخانه‌ای بوده و مدت زمان اتمام آن نیز تا پایان سال جاری تعیین شده است.

انتهای پیام/ح

واحد‌های بوم‌گردی در اردبیل با مصالح بومی احداث می‌شود

برچسب ها: گردشگران ، بوم گردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.