مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: توسعه گردشگری روستای کنزق با هدف افزایش ماندگاری مسافران سرعین و اردبیل برنامه ریزی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه شورای فنی میراث فرهنگی گفت: روستای کنزق یکی از مناطق تاریخی استان اردبیل است که در پی کاوش‌های صورت گرفته غار‌های صخره‌ای در آن احیا شده است.

او افزود: این روستا با وجود اینکه از معماری قابل توجهی برخوردار است در سال‌های اخیر ناشناخته مانده بود و به منظور مطالعه جامع عملیات کاوش آن با وجود محدودیت منابع و با اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی انجام شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: کشفیات باستان شناسان اثبات کرد که جاذبه‌های گردشگری سرعین محدود به آب‌های گرم معدنی نیست و می‌توان این جاذبه تاریخی را در پکیج سفر گردشگران قرار داد.

فلاحی تاکید کرد: به منظور توسعه گردشگری این روستا مطالعات جامع توسط مشاور طرح آغاز شده و هدف ما این است کاربری‌هایی در راستای افزایش ماندگاری گردشگران سرعین و اردبیل تعریف شود.

او اضافه کرد: با نهایی شدن طرح مطالعاتی مشاور سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در این روستا نیز بر اساس طرح جامع و با هدف مراجعه و بازدید گردشگران از این اثر تاریخی خواهد بود و از سویی گردشگری سرعین از وضعیت تک بعدی و صرفا جاذبه طبیعی خارج می‌شود.

انتهای پیام/ح

افزایش ماندگاری گردشگران در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.