رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان بر توسعه و تقویت صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در جلسه‌ای پیرامون توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان با حضور معاون فرهنگی دادگستری خوزستان و تعدادی از سران عشایر بر لزوم تقویت و توسعه صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف تاکید کرد و گفت: سیاست‌ها و راهبرد‌های جدید قوه قضائیه و مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور تقویت و توسعه صلح و سازش در پرونده‌های وارده می‌باشد و باید اهتمام و توجه ویژه‌ی در راستای مصالحه و سازش اختلافات بین مردم صورت بگیرد.

او بیان کرد: باید از ظرفیت‌های سایر سازمان‌ها و ارگان‌های استانی و به صورت فرابخشی و با نگاه فرهنگی، معضلات و اختلافات مناطق مختلف استان را حل و فصل نمائیم.

زبیدی نیا اظهار داشت: در راستای توسعه و تقویت فرهنگ صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرم تا پایان سال چند همایش منطقه‌ای به منظور آسیب شناسی مشکلات و موانع صلح و نیز راهکار‌های تقویت و ترویج فرهنگ صلح و سازش برگزار و در این همایش‌ها از چهره‌ها و افراد مؤثر در زمینه صلح و سازش تقدیر بعمل خواهد آمد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی معاون فرهنگی دادگستری خوزستان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات سران عشایر در ایجاد صلح و سازش اختلافات بین مردم، خواستار تشکیل جلسات ماهیانه و فصلی بین شورا‌های حل اختلاف و سران عشایر با معاونت فرهنگی دادگستری استان پیرامون پیشگیری و کاهش وقوع جرم در استان شد.

او تصریح کرد: با فراخوان عمومی، سران و بزرگان تمامی اقوام استان می‌توانند در سامانه سجام ستاد پیشگیری از وقوع جرم ثبت نام نمایند که این سامانه به عنوان دیده بان مردمی شناخت شده است، قوه قضائیه را در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه یاری کنند.

امانت بهبهانی با اشاره به برگزاری همایش‌های فصلی صبر اذعان داشت: از مصوبات برنامه‌های ستاد صبر خوزستان برگزاری همایشات فصلی می‌باشد که این همایش‌ها بر اساس تقسیم استان به ۴ منطقه شمال، جنوب، مرکز و شرق استان برای کدام از مناطق همایش جداگانه‌ای برگزار خواهد شد.

در ادامه سران عشایر به ارائه نظرات، دیدگاه‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند و خواستار توجه بیشتر مسئولان، دستگاه قضایی و مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور به جامعه اقوام استان شدند.

انتهای پیام/گ

افزایش صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.