رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان از صلح و سازش بین ۲ عشیره در سوسنگرد با تلاش دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز خبر داد.

عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز گفت: ۳سال پیش بین ۲ خانوار از ۲عشیره در شهرستان سوسنگرد بخاطر خصومت شخصی درگیری پیش آمد که در این نزاع از طرفین دعوا چند نفر زخمی شدند و عده‌ای برای کاهش التهاب اختلافات بوجود آمده نقل مکان می‌کنند.

او افزود: پس از وساطت و دخالت دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز بین طرفین درگیر، خوشبختانه طی جلسه‌ی با حضور سادات، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین، دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز و بزرگان این ۲ عشیره، پس ساعت‌ها بحث و گفتگو،   پس از ۳ سال اختلاف، با اعلام گذشت و رضایت از همدیگر با هم مصالحه کردند.

زبیدی نیا بیان داشت: شورای حل اختلاف بی شک نقش سازنده و مؤثری در پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد صلح و سازش دارد و باید از ظرفیت خوب و مطلوب این نهاد در ایجاد آرامش در جامعه بهره برد و تلاش شود شورا‌های حل اختلاف بیشتر مورد توجه و حمایت قرار بگیرد.

انتهای پیام/م

ترویج صلح و سازش در جامعه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.