معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان، توسعه فرهنگ صلح و سازش و رسیدگی به اختلافات مردم، مهم‌ترین وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در جلسه ارزیابی عملکرد شورای حل اختلاف رامهرمز با حضور حجت الاسلام مرعشی رئیس دادگستری، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامهرمز مسئول خدمات و پشتیبانی، مسئول کارگزینی و کارشناس نظارت و بازرسی شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: شورای حل اختلاف با هدف بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی، ایجاد فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلاف از طریق کدخدا منشی، تلاش برای حل و فصل دعاوی از طریق مذاکره و ایجاد مصالحه بین طرفین و پیشگیری از طرح برخی دعاوی ساده در مراجع قضایی تشکیل و مهم‌ترین وظیفه ذاتی آن توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه و رسیدگی به اختلافات مردم می‌باشد.

او افزود: شورای حل اختلاف نقش بسزایی در ترویج فرهنگ صلح و سازش دارد و تلاش در اجرای این مهم، نیازمند استمرار این حرکت ارزشمند است، به طوریکه آثار و برکات صلح و سازش موجبات افزایش ضریب امنیت و کاهش پرونده‌های محاکم قضایی می‌شود.

زبیدی نیا بر اطلاع رسانی صلح و سازش پرونده‌ها مهم در شورای حل اختلاف تاکید و تصریح کرد: اطلاع رسانی خدمات، تلاش‌ها و زحمات اعضاء شورای حل اختلاف در مختومه نمودن پرونده‌های مهم با صلح و سازش باعث می‌شود که مردم بیشتر احساس آرامش و امنیت در جامعه داشته باشند و لازم است به این مقوله توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در ادامه عملکرد شورای حل اختلاف رامهرمز را مطلوب عنوان کرد و اذعان داشت: شورای حل اختلاف این شهرستان عملکرد مطلوبی داشته، ولی در زمینه ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های مهم باید با استفاده از ظرفیت‌های بزرگان، نخبگان، روحانیون، مصلحین و معتمدین فعالیت خود را گسترش دهند.

این مقام مسئول هدف از سفر و بازدید از دادگستری‌ها و شورای حل اختلاف سراسر استان را بهبود عملکرد و خدمات ارائه شده به مردم و رفع مشکلات حوز‌های قضایی دانست.

در ادامه حجت الاسلام مرعشی رئیس دادگستری و شورای حل اختلاف رامهرمز ضمن ارائه گزارش مختصری از آمار و عملکرد شورای حل اختلاف این شهرستان بیان کرد: بازدید‌ها و بازرسی‌های مستمر مسئولان اداره کل شورا‌های حل اختلاف استان نتایج مثمر ثمری با خود به همراه دارد و این نشانه دلسوزی مقامات مربوطه برای نهاد مردمی شورای حل اختلاف است.

انتهای پیام/گ

ترویج فرهنگ صلح و سازش

برچسب ها: دادگستری ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.