محمد واحدی، استاد دانشکده فیزیک دانشگاه علم و صنعت در گفتوگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سرفصلهای دروس مصوب قدیمی هستند و باید بازنگری شوند، اظهار کرد: باید دست دانشگاهها برای تغییر سرفصلهای دروس باز شود، برای مثال در رشته فیزیک آخرین سرفصلی که مصوب شده برای ۹ سال پیش بوده و سرفصلها نیز کارشناسی نشده است.
کتابخانه در رشتههای فنی، اهمیتی ندارد
واحدی در ادامه در خصوص کتابخانههای غنی از منابع درسی و کمک درسی در رشتههای فنی تصریح کرد: مطالب علمی در حال رشد بوده و یافتههای قدیمی، کاربرد ندارند.
او افزود: باتوجه به اینکه مطالب و منابع ضروری به صورت الکترونیک در دسترس دانشجویان وجود دارد، بنابراین در رشتههای فنی، کتابخانه از اهمیت زیادی برخوردار نیست.
استاد دانشکده فیزیک دانشگاه علم و صنعت در ادامه با اشاره به نبود مهارت آموزی در دانشگاهها گفت: مهارت آموزی در دانشگاهها به عنوان یک کار جنبی محسوب میشود که دانشجویان خود باید به آن بپردازد اما دانشگاهها آن را وظیفه خود نمیدانند و بیشتر درسها به صورت سطحی به دانشجو ارائه میشود.
بیشتر بخوانید: مشارکت دستگاههای خصولتی، خلاء نظام آموزشی و اقتصادی را پُر میکند
او در پایان گفت: عدم
مهارت آموزی در دانشگاهها موجب میشود دانشجو به جای کارآفرینی در پی شغل باشد.
انتهای پیام/