دولت انگلیس اعلام کرد کودکان تروریست‌های انگلیسی داعش که در مناطق جنگ‌زده هستند، به کشور بازگردانده نمی‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، دولت انگلیس اعلام کرد کودکان تروریست‌های انگلیسی که در مناطق جنگ زده گرفتار شده اند، نمی‌توانند به کشور بازگردند؛ زیرا فرستادن نیرو‌های نظامی برای نجات این کودکان از اردوگاه‌های سوریه اقدامی بسیار خطرناک خواهد بود.

ساجد جاوید این فرمان را به عنوان یکی از آخرین اقداماتش به عنوان وزیر کشور انگلیس انجام داد. همچنین این نگرانی‌ها وجود دارد که والدین این کودکان انگلیسی که حق شهروندی از آن‌ها سلب شده است، از کودکانشان برای بازپس گیری مجدد حق شهروندی انگلیس استفاده کنند.

احتمال می‌رود این تصمیم جدید ساجد جاوید، رئیس خزانه دولت جدید انگلیس انتقاد‌های گسترده‌ای را از سوی سازمان‌های حامی کودکان و گروه‌های خیریه‌ای که به کودکان در سوریه کمک می‌کنند، به دنبال داشته باشد. این گروه‌ها معتقد هستند کودکان بی گناه نباید تاوان اشتباه والدینشان را بپردازند.

در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد کودکان تروریست‌های انگلیسی که در سوریه و مناطق جنگی هستند، در دست نیست. گروه تروریستی داعش همیشه از کودکان برای تهیه ویدئو‌های تبلیغاتی و حتی در عملیات تروریستی استفاده می‌کرده است.

دونالد ترامپ پیشتر از کشور‌های فرانسه، انگلیس و آلمان درخواست کرده بود که تروریست‌های داعشی که در سوریه تحت بازداشت هستند را به کشورهایشان بازگردانند و در صورتی که این تروریست‌ها را تحویل نگیرند، آمریکا مجبور است آن‌ها را آزاد کند. این در حالی است که وزیر دادگستری فرانسه پیشتر اعلام کرد که این کشور در حال حاضر آمادگی انجام این کار را ندارد.

پیش از این هم وزیر خارجه آلمان در خصوص بازگشت شهروندان آلمانی عضو داعش در سوریه گفته بود: اجرایی شدن درخواست رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بازگرداندن تروریست‌های داعش به اروپا بسیار سخت است. بازگشت این نیرو‌ها زمانی ممکن خواهد بود که مطمئن شویم این افراد فورا بازداشت و در دادگاه حاضر خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار