بازداشت شهروند آمریکایی به دلیل تلاش برای پیوستن به گروه طالبان

یک شهروند آمریکایی به دلیل تلاش برای سفر به افغانستان و پیوستن به گروه طالبان، در فرودگاه جان اف کندی نیویورک بازداشت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت اردو پوینت، مقامات آمریکایی یک شهروند آمریکایی-بنگلادشی را که قصد داشت برای پیوستن به گروه طالبان به افغانستان سفر کند، بازداشت کردند.

دلاور محمد حسین ۳۳ ساله روز جمعه در فرودگاه بین المللی «جان اف کندی» در نیویورک بازداشت شد. وی که اهل بنگلادش و هم اکنون شهروند آمریکاست، قصد داشت نخست به تایلند پرواز کند و از آنجا راهی افغانستان شود. هدف او پیوستن به گروه طالبان افغانستان برای جنگیدن در مقابل سربازان آمریکایی عنوان شده است.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که او از سپتامبر سال ۲۰۱۸ قصد داشت به گروه طالبان افغانستان بپیوندد و از آن زمان تحت نظارت سازمان اف بی آی قرار داشت. این شهروند آمریکایی بنگلادشی پیشتر گفته بود: می‌خواهم یک اسلحه بردارم و همه آن‌ها را تیرباران کنم و بکشم.

آمار‌های اخیر حاکی از آن است که از سال ۲۰۱۱، حدود ۸۰ آمریکایی از ۲۰ ایالت مختلف آمریکا برای پیوستن به گروه‌های تروریستی از آمریکا خارج شده اند. بیشتر این افراد به گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در سوریه و عراق پیوسته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار