نقض آتش‌بس موقت میان طرفین درگیر در لیبی

فرودگاه معیتیقه در لیبی هدف حمله راکتی قرار گرفت

دفتر مدیریت فرودگاه معیتیقه اعلام کرد این فرودگاه صبح نخستین روز عید قربان هدف شلیک چند راکت قرار گرفت.

فرودگاه معیتیقه در لیبی هدف حمله راکتی قرار گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس پرس، فرودگاه معیتیقه لیبی تنها فرودگاه قابل استفاده در پایتخت این کشور، هدف شلیک چند راکت قرار گرفت. این اقدام از نقض آتش بس موقت میان طرفین درگیر حکایت دارد. بیش از چهار ماه است که درگیری‌ها در اطراف طرابلس، پایتخت لیبی همچنان ادامه دارد.

فرودگاه معیتیقه در چند کیلومتری شرق پایتخت در منطقه‌ای قرار دارد که تحت کنترل دولت وفاق ملی است. دفتر مدیریت فرودگاه معیتیقه در صفحه فیسبوک اعلام کرد: "فرودگاه معیتیقه صبح نخستین روز عید قربان هدف شلیک چند راکت قرار گرفت".

دفتر مدیریت این فرودگاه با انشار تصاویری که نشان می‌دهد در چند متری جاده منتهی به فرودگاه دود غلیظی به هوا برخاسته است، افزود: "حمل و نقل هوایی تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآمده است".

ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های نظامی در شرق ‏لیبی که سازمان ملل متحد وی را به رسمیت می‌شناسد، به منظور در دست گرفتن کنترل طرابلس، از چهارم آوریل حملاتی را آغاز کرده است. با گذشت چهار ماه از درگیری‌های مرگبار، نیرو‌های حفتر همچنان در حومه پایتخت هستند و نیرو‌های وفادار به دولت وفاق ملی مانع ورود آن‌ها به طرابلس شده اند.

امارات، آمریکا، فرانسه، ایتالیا و انگلیس در بیانیه مشترکی که یکشنبه شب منتشر کردند، پایبندی به آتش بس را خواستار شدند و از طرفین درگیری خواستند از خصومت در سراسر لیبی دست بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار