مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل گفت: ۱۸۹ نفر بیمار متاثر از عوارض توفان گرد و خاک در سیستان از روز گذشته تاکنون روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

توفان شن۱۸۹سیستانی را روانه بیمارستان ومراکز درمانی کردرفعت مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در پی شروع شدت وزش توفان‌های گرد و خاک در منطقه سیستان از ساعت ۸ شب سه شنبه ۱۵ مرداد ماه جاری تا ساعت ۸صبح امروز ۱۷مرداد ماه جاری ۱۸۹ نفر دچار مشکلات قلبی، تنفسی، چشمی و ترافیکی شدند.

او افزود: از این تعداد ۷۴نفر جهت ادامه درمان در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زابل بستری شدند و ۱۱۵ نفر هم بصورت سرپایی از خدمات اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی بهره‌مند شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز  گفت: توفان دیروز در شمال سیستان و بلوچستان علاوه بر ایجاد مشکلات تنفسی برای مردم سبب مسدود شدن مسیر زاهدان - زابل به مدت حدود پنج ساعت و لغو ۲ پرواز در فرودگاه زابل شد.

به گفته رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه سرعت وزش باد در زابل را به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رساند.

محمود دیانتی اظهار داشت: در این مدت وزش باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۲۵۰۰ متر کاهش داد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۱۰۵۰ میکروگرم بر متر مکعب معادل هفت برابر حد مجاز رساند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

آلودگی هوا در سیستان 

برچسب ها: آلودگی هوا ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار