طراحی نرم‌افزار تولید موسیقی مجهز به هوش مصنوعی توسط سونی

نرم‌افزار مخصوص تولید موسیقی سونی با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، آثار قابل توجه و گوش نوازی را تولید می‌کند.

طراحی نرم‌افزاری تولید موسیق مجهز به هوش مصنوعی توسط سونیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سونی نرم‌افزار مخصوصی برای تولید موسیقی طراحی کرده است که در آن هوش‌مصنوعی به خوبی جایگزین موسیقی تولیدی از سوی درامرها شده است. یعنی کاربر می‌تواند در این برنامه با هربار ضربه زدن به کلید یا آیکونی خاص صدای درام را تولید کند. سونی اعلام کرده است سیستم تولید موسیقی جدید این شرکت به وسیله ۶۶۵ آهنگ آموزش داده است.


بیشتر بخوانید: فروش بیش از ۱۰۰ میلیون کنسولPS4


سونی اولین شرکتی در جهان است که نرم‌افزاری هماهنگ با حرکت‌های پا را برای تولید موسیقی طراحی کرده است. در واقع برنامه تولید و تنظیم موسیقی سونی به لطف فناوری هوش مصنوعی به خوبی حرکت‌های دست و پا را درک و همانند یک هنرمند واقعی آثاری گوش‌نواز را تولید می‌کند. مهندسان سونی به منظور ارتقا این سیستم و هماهنگی هرچه بیشتر آن با سلایق متفاوت کاربران از حدود ۶۶۵ آهنگ در سبک‌های مختلفی نظیر راک، پاپ، جاز و دیگر سبک‌های موسیقی در این برنامه استفاده کرده‌اند. 

طراحی نرم‌افزاری تولید موسیق مجهز به هوش مصنوعی توسط سونی

هوش مصنوعی جایگزینی برای درامرها در نرم‌افزار تولید موسیقی جدید سونی

البته سونی اولین شرکتی نیست که برای تولید موسیقی از هوش مصنوعی بهره‌می‌گیرد و شرکت‌هایی نظیر فیسبوک و گوگل نیز قبلا نرم‌افزارهایی را در این حوزه تولید کرده بودند . اما آنچه برنامه تولیدی سونی را از سایر نرم‌افزارهای مشابه برتر می‌سازد هماهنگی کامل با ساز درام است. درام یکی از پرکاربردترین سازهای موسیقی است که به دلیل تولید آواهایی خاص از محبوبیت زیادی بین هنرمندان و گروه‌های مختلف موسیقی برخوردار است. 

طراحی نرم‌افزاری تولید موسیق مجهز به هوش مصنوعی توسط سونی

فناوری هوش مصنوعی در سیستم تنظیم موسیقی سونی سبب شده است این نرم‌افزار در طول زمان توانایی‌های خود را افزایش داده و با کسب ویژگی‌های بیشتر بهترین اثر تولیدی را ارائه دهد. با وجود رقابت شدیدی که بین شرکت‌‎های مختلف فناوری در جهان وجود دارد، هرکدام از آن‌ها تلاش می‌کنند علاوه بر تولید نرم‌افزارهای کاربردی، محصولات و اپلیکیشن‌های سابق خود را نیز ارتقا دهند. 

انتهای پیام/

سونی هوش مصنوعی را جایگزین درامرها می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار