کمک مالی چینی‌ها اپل را از نداشتن نمایشگر نجات داد

گزارش‌ها نشان می‌دهد که تأمین‌کننده نمایشگر‌های ساعت هوشمند اپل مورد حمایت مالی قرار گرفته است.

کمک مالی چینی‌ها اپل را از نداشتن نمایشگر نجات دادبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در ماه ژوئن گزارش‌ها حاکی از این بود که اپل به میزان ۱۰۰ میلیون دلار در شرکت تولید نمایشگر Japan Display سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد که قرار است تولید نمایشگر‌های ال‌سی‌دی خود را از چین خارج و در ژاپن انجام دهد. Japan Display که پنل‌های ال‌سی‌دی برای گوشی‌های iPhone XR و آیفون‌های قدیمی به اپل می‌فروشد، از این پس، وظیفه تولید نمایشگر‌های OLED برای ساعت‌های هوشمند این شرکت را هم به عهده خواهد گرفت، اما این شرکت بنا به دلایلی با مشکلات مالی مواجه شده است. اول به دلیل این که خیلی دیر مشغول به تولید پنل‌های OLED شده است و دوم به این دلیل که اواخر سال قبل مجبور به قطع کردن تولید نمایشگر‌های ال‌سی‌دی برای iPhone XR شد و ۲۶۰ میلیون دلار از درآمد خود را از دست داد. شرکت Japan Display بیش از ۶۰ درصد از تجارت خود را مدیون اپل است.


بیشتر بخوانید: محافظ صفحه نمایش پیکسل ۴، راز بریدگی آن را فاش می‌کند +تصاویر


اوایل امسال یک شرکت حاضر شد که به Japan Display کمک مالی کند تا وضعیت اسف‌بار مالی این شرکت سر و سامان یابد و Japan Display هم به تازگی مطرح کرده است که این کمک مالی نهایی شده است و حاضر به دریافت آن است. مبلغ این کمک مالی ۸۰ میلیارد ین (۷۳۸ میلیون دلار) است. از این مبلغ، ۶۴ میلیارد ین متعلق به یکم شرکت سرمایه‌گذاری چینی به نام Harvest Group، حدود ۱۰.۸ میلیارد ین متعلق به اپل و ۱۶ میلیارد ین باقی‌مانده از طرف شرکت سرمایه‌گذاری چینی Oasis Group است تا بار دیگر این چینی‌ها باشند که راه را برای اپل هموار می‌کنند. شرکت Oasis Group اعلام کرده است که حاضر است برای تحمل کردن نوسانات بازار به شرکت تولیدکننده نمایشگر بیشتر کمک کند. سران هر چهار شرکت قصد دارد در تاریخ ۲۹ آگوست نشستی برگزار کنند تا بتوانند تکلیف سهم خود از شرکت را مشخص کنند که با این وجود پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاران صاحب بیش از پنجاه درصد شرکت شوند.

اپل استفاده از پنل‌های OLED را در سال ۲۰۱۷ با معرفی گوشی iPhone X آغاز کرد. در آن سال دو گوشی از سه گوشی معرفی شده توسط این شرکت دارای نمایشگر‌های ال‌سی‌دی بودند. سال گذشته هم دو گوشی از سه آیفون معرفی شده یعنی iPhone XS و iPhone XS Max دارای نمایشگر OLED بودند و iPhone XR تنها دستگاهی بود که دارای نمایشگر OLED نبود. با این وجود گفته می‌شود، هر سه گوشی بعدی اپل قرار است با پنل OLED تولید شوند. سامسونگ و ال‌جی قرار است نمایشگر‌های OLED برای اپل تولید کنند.

گفتنی است؛ Japan Display در سال ۲۰۱۱ یعنی زمانی که شرکت شبکه نوآوری ژاپن، سونی،هیتاچی و توشیبا بخش تولید نمایشگر‌های خود را ادغام کردند، تأسیس شد. این شرکت ژاپنی کار تولید پنل‌های ال‌سی‌دی را در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. در سال ۲۰۱۵، اپل بیشترین پولی را که این شرکت برای تولید پنل‌های ال‌سی‌دی لازم داشت، در اختیار آن قرار داد. قرار بود Japan Display از سود هر پنل فروخته شده، سود اپل را هم پرداخت کند. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که اپل هنوز اکثر طلب خود را دریافت نکرده است.

انتهای پیام/

سرمایه‌گذاری چینی‌ها در شرکت تولید نمایشگر ساعت‌های هوشمند اپل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار