رئیس حزب برکسیت انگلیس از اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ علیه زنان دموکرات رنگین‌پوست کنگره حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان­ به نقل از گاردین، نایجل فاراژ، رئیس حزب برکسیت انگلیس از اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه زنان دموکرات کنگره موسوم به «جوخه» حمایت کرد و آن‌ را «هوشمندانه» خواند.

فاراژ در مصاحبه با روزنامه تایمز اعلام کرد: من با خود فکر کردم که چقدر هوشمندانه بود؛ زیرا اتفاقی که می‌افتد این است که دموکرات‌ها طرف «جوخه» را می‌گیرند و این باعث می‌شود دونالد ترامپ بگوید: اوه ببین، جوخه مرکز حزب دموکراتیک را تشکیل می‌دهد. او (ترامپ) واقعا خوب عمل می‌کند. او کار‌ها را به شیوه خود انجام می‌دهد و یک رئیس جمهور مؤثر است.

دونالد ترامپ هفته گذشته در حساب توییتر خود به ۴ زن دموکرات رنگین‌پوست کنگره (الکساندریا اوکازیو کورتز، ایلهان عمر، آیانا پرسلی و رشیده طلیب) به شدت توهین کرد و از آن‌ها خواست به کشور‌های خود بازگردند. وی در حساب توییترش نوشت: چرا این زنان دموکرات به کشور‌های خود باز نمی‌گردند و به اصلاح مکان‌های آلوده به جرمی که از آنجا آمده اند، کمک نمی‌کنند. سپس می‌توانند بازگردند و به ما نشان دهند که چگونه باید این کار را کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز دیگر در توییتر خود نوشت: نمایندگان زن کنگره برخی از نفرت‌انگیزترین، زننده‌ترین و منزجرکننده‌ترین سخنانی را که تاکنون از سوی سیاستمداران در مجلس نمایندگان یا سنا گفته شده است، به زبان می‌آورند؛ سخنان هولناک علیه اسرائیل، علیه آمریکا، در هواداری از تروریسم و فریاد زدن دشنام در میان عموم، در میان بسیار اقدامات هولناک دیگر.

اما این اظهارات ترامپ تاکنون از سوی مقامات آمریکایی و حتی سران دیگری کشور‌ها محکوم شده است. جرمی کوربین، رهبر حزب محافظه کار انگلیس پیشتر صحبت‌های دونالد ترامپ علیه زنان دموکرات کنگره را محکوم کرد و آن‌ها را «نژادپرستانه» خواند. وی همچنین «بوریس جانسون»، نخست وزیر جدید انگلیس را هم به چالش کشید که این صحبت‌های ترامپ را محکوم کند. اما جانسون چنین کاری نکرد و فقط گفت این حرف‌ها «کاملا غیرقابل قبول» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار