طرح کاداستر اراضی در راستای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی در بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان استهبان اجراشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجاهد مهدی علیشاهی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان با اعلام این خبر گفت: تاکنون برای بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی معادل یک چهارم مساحت این شهرستان نقشه کاداستر تهیه شده که با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در حال اخذ اسناد تک برگی هستیم.

وی، افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: اعتبار لازم برای اجرای آن ۸۱۰ میلیون ریال بوده است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است.

علیشاهی با اشاره به همکاری و تعامل خوب اداره ثبت اسناد و املاک استهبان در صدور اسناد تک برگ با اداره منابع طبیعی اظهار داشت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی نیز رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حد نگاری اراضی ملی است گفت: تهیه و تکمیل این طرح نیازمند حمایت مالی و تأمین اعتبارات لازم است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و أخذ اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی در تشریح عملکرد منابع طبیعی شهرستان در حوزه کاداستر اراضی (طرح سند تک برگی) تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار این طرح در مابقی اراضی شهرستان به اجرا گذاشته خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان استهبان با تاکید بر این که نقشه کاداستر می‌تواند موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص کند تصریح کرد: کاداستر، نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تامین اعتباردر سال جدید اجرای طرح کاداستر در کل شهرستان انجام خواهد شد.

شهرستان استهبان دارای ۱۵۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

حد نگاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی استهبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار