رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌های داخلی به شایعات بی‌اساس عبری و غربی برای ترور شهید هنیه ضریب ندهند.

ابراهیم عزیزی در نشست خبری که به مناسبت تجلیل از مقام خبرنگار در شیراز برگزار شد، گفت: امروز رسانه‌ها نقش بزرگی در ایجاد ارتباط با نگاه همراه با امانتداری دارند.

او تصریح کرد: دقت خبرنگاران و تلاش برای صحت خبر، موضوعی اخلاقی و مبتنی بر نگاه‌هایی است که مورد تاکید قرار داشته است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطبوعات و رسانه‌ها باید از گرفتن نقش روابط عمومی پرهیز کنند و صرفا نقش انعکاس دهنده یک طرفه اخبار دستگاه‌ها نباشند.

تمرکز بر اقدامات زیربنایی و اثرگذار

عزیزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در برنامه هفتم بر اجرای پروژه‌های محرک و پیشران تاکید شده و دولت را ملکف به پرهیز از اقدامات بلااثر کرده‌ایم.

او تاکید کرد: امروز در خطوط انتقال آب، ریلی، بزرگراهی، آزادراهی، انرژی، پالایشگاه، انتقال فرآورده، بیمارستان‌ها و …راهی نداریم جز اینکه در مسیر زیربنایی حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرکسی بخواهد فارس را از مسائل زیربنایی دور، یا ما را سرگرم مسائلی که نیاز مردم نیست، کند، جفا کرده است. هرکسی بخواهد منابع و وقت مردم را به سمت مسائل حاشیه‌ای پیش ببرد که اثری برای آینده برای مردم ندارد، خیانت کرده است.

عزیزی با تاکید بر اینکه برای پیشرفت استان فارس با هیچ کس عقد اخوت نبسته‌ایم و مصرانه این مسیر را ادامه خواهیم داد، افزود: خط کاری ما در مجلس دوازدهم تمرکز بر اقدامات اثرگذار است و همه ظرفیت‌های ملی باید در خدمت مسائل زیربنایی قرار گیرد. در این راستا باید از حاشیه سازی پرهیز و از به‌کارگیری مدیران ضعیف جلوگیری شود.

بنای ما حمایت از دولت چهاردهم است 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنای ما حمایت از دولت چهاردهم در راستای احترام به خواست و رای مردم است. اصل دیگر هدایت است و در این راستا باید تلاش کنیم دولت به سمت اقدامات اولویت دار حرکت کند.

عزیزی تاکید کرد: خط کش ما، برنامه هفتم است و دولت نباید سلیقه‌ای کار کند و بر تحقق آن تمرکز کند.

او همچنین به ترور شهید هنیه اشاره کرد و گفت: قطعا خونخواه میهمان شهیدمان خواهیم بود. واسطه گری‌ها هم نتیجه‌ای نخواهد داشت.

عزیزی با بیان اینکه پشتیبانی از جبهه مقاومت یک امر اجتناب ناپذیر است و ما خونخواه شهید هنیه هستیم، عنوان کرد: رسانه‌های داخلی به شایعات بی اساس عبری و غربی ترور شهید هنیه ضریب ندهند. موضوع نفوذ به معنای ذهنی در این باره منتفی است و در واقع ضریب دادن به شایعات است. در عین حال باید تمام جوانب یک اتفاق بررسی شود.

طرح انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر موضوع انتقال آب از خلیج فارس به فارس، گفت: این مهم، موضوعی جدی است و بدون ملاحظه دنبال می‌شود. هیچ خدشه‌ای در مسیر اجرا وجود ندارد و تاسیسات آب شیرین کن در پارسیان در حال فعالیت است و منابع مالی هم با استفاده از ظرفیت‌های بانکی، صندوق توسعه و بخش خصوصی تامین شده است، لذا روند پروژه مثبت است.

عزیزی، علت عدم تحقق برنامه ششم را طرح بودن آن عنوان کرد و افزود: امید است مجلس و دولت بر اهتمام برنامه هفتم که در قالب لایحه است و مجلس آن را تصویب کرده تمرکز کنند.

او در ارزیابی مدیران در فارس هم گفت: برخی مدیران در سطح استان و دستگاه‌های اجرایی نبودند و باید سطح انتظار و مطالبه مردم را محقق و تراز مدیران را بالا ببریم و از مدیران قوی و توانمند استفاده کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به اعتصاب پرستاران شیرازی هم اشاره و خاطرنشان کرد: پرستاران از لطف همراه با محبت خود نسبت به بیماران دریغ نکنند. معتقدیم جامعه پرستاری ما دشمن شناس‌تر از این است که تحت تاثیر بیگانگان قرار بگیرند. مسئولان هم وعده حل مشکل آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن را در دستور کار قرار داده‌اند.

انسداد مرز‌ها برای ساماندهی اتباع بیگانه آغاز شده است 

عزیزی در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه هم گفت: هم مسئولان باید مجدانه تلاش کنند و هم مردم باید همکاری کنند. ایراداتی نسبت به لایحه‌ای وجود داشته که امید است دولت چهاردهم به فوریت آن را اصلاح و به مجلس ارائه کند. اتباع در این مصوبه دسته بندی شده‌اند.

به گفته او، کار انسداد مرز هم در این خصوص آغاز شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر مدیر ارشد فارس در دولت چهاردهم هم عنوان کرد: تغییرات امری طبیعی در دولت‌ها محسوب می‌شود، اما کارآمدی برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است و معتقدیم باید فردی انتخاب شود که درک و شناخت درستی از استان فارس داشته باشد.

افتتاح زودهنگام آزادراه و ایراداتی که هست

عزیزی در خصوص آزادراه شیراز-اصفهان هم گفت: با افتتاح زودهنگام این آزادراه مخالف بودم، اما برخی از دوستان اصرار داشتند که بهره‌برداری شود و اکنون باید به سمت حل مشکلاتی، چون مسیر‌های دسترسی، رفع نواقص قطعه هفت و تداوم آن در قطعه هشت برویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار