سرپرست هیئت آمادگی جسمانی فارس از نبود همکاری اداره ورزش و جوانان استان با این هیئت گلایه‌مند است و می‌گوید باوجود تلاش‌ها و موفقیت‌هایی که به دست آمده است، مشکلات زیادی برای پیشبرد طرح‌ها و اهداف هیئت وجود دارد.

محمدجواد کشاورز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه افزوده شدن کلمه تندرستی به عنوان فدراسیون آمادگی جسمانی، بار سنگینی را بر دوش این فدراسیون و هیئت‌های استانی اضافه کرده است، گفت: پرداختن به بحث تندرستی یعنی یک ماموریت جدید و گسترده که اولویت جامعه این روز‌های ماست.

او افزود: با توجه به ماشینی شدن روز افزون جامعه، بحث سلامت و تندرستی بیش از پیش اهمیت دارد و از همین رو مسئولیت و کار فدراسیون سنگین‌تر از قبل شده است. در همین راستا، طرح‌های غربالگری سلامت نیز در دستور کار قرار گرفته است و با اعتباراتی که از سوی وزارت ورزش و جوانان به هیئت‌های استانی اختصاص یافته است، باید در سال جاری اجرا شود.

متولی هیئت آمادگی جسمانی استان فارس در ادامه به مشکل به وجود آمده در اجرای طرح غربالگری در فارس اشاره کرد و گفت: متاسفانه اداره کل ورزش و جوانان استان هیچ گونه حمایتی از ما نکردند و حتی اعتباری که از طرف فدراسیون و با توجه به دستورالعمل وزارت برای طرح غربالگری به هیئت تزریق شد، توسط اداره ورزش به ما تعلق نگرفت!

کشاورز ادامه داد: اعتبار تخصیص یافته از سوی وزارت خانه و فدراسیون آمادگی جسمانی، مبلغ قابل توجهی بود، اما ظاهرا اداره ورزش صلاح دید که این پول را در اختیار خود داشته باشد.

او درباره علت این اقدام اداره ورزش فارس اظهار کرد: شاید مشکل آنها حضور بنده در سمت سرپرستی هیئت است و با توجه به اینکه بنده از حضور در انتخابات هیئت انصراف داده ام، امیدوارم کسی که در انتهای مردادماه به عنوان رئیس هیئت انتخاب می‌شود، از حمایت اداره ورزش برخوردار شود تا راهی که همکاران من در هیئت طی یک سال و نیم برای آن تلاش کردند را با قدرت ادامه دهد.

سرپرست هیئت آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه بودجه تعلق گرفته به هیئت فارس حدود ۶۶۰ میلیون تومان بوده است، گفت: تمامی هیئت‌های استان به تناسب عملکردشان، اعتباری از فدراسیون دریافت کرده اند که یکی از بالاترین رقم‌ها به هیئت فارس اختصاص داشت. اما علی رغم نامه نگاری‌ها و پیگیری ها، تا این لحظه این پول به هیئت تعلق نگرفت هاست.

کشاورز افزود: هیئت ما در سال ۱۴۰۲ هیچ کمکی از اداره ورزش دریافت نکرد، در حالیکه این اداره کل می‌داند که تنها راه درآمد ما بر پایه آموزش است و هیئت ما با توجه به اینکه سالن اختصاصی هم ندارد، مجبور است دوره‌های آموزشی را با اجاره سالن‌ها برگزار کند و با توجه به این موضوع، درآمد هیئت بسیار پایین می‌آید. با وجود اینکه سومین هیئت پرجمعیت استان هستیم، اما هیچ مکانی برای تمرینات تخصصی خود نداریم.

او با اشاره به اینکه طی یک و نیم سال گذشته، هیئت آمادگی جسمانی تنها هیئتی است که در تمام حوزه‌ها عملکرد خوبی داشته و امتیازات خوبی از فدراسیون کسب کرده است، گفت: طبق آخرین آماری که فدراسیون اعلام کرده است، طی ۲ سال اخیر رتبه دوم کشور از لحاظ آموزش به استان فارس اختصاص یافته است. در ۹۶ دوره آموزشی که در قالب دوره‌های مربیگری و سمینار‌های بازآموزی و کارگاه‌ها در خصوص داوری و مربیگری و دانش افزایی برگزار شده، تعداد یک هزار و ۷۴۶ نفر به مجموعه مربیان امادگی جسمانی استان فارس اضافه شده است.

این مسئول ورزشی استان همچنین به اشتغال زایی در حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: مدرک‌های صادر شده از طرف هیئت آمادگی جسمانی بسیار کاربردی است و به خصوص بانوانی که مدرک دریافت می‌کنند، می‌توانند در ۲۸ رشته زیرمجموعه هیئت مشغول به فعالیت شوند.

میزبانی شیراز از نشست روسای هیئت‌های جنوب کشور، میزبانی شیراز از اولین دوره اردوی تیم ملی فانکشنال فیتنس، میزبانی مرودشت از اولین دوره مسابقات رشته جذاب کلیستنیکس، میزبانی شیراز از اولین سمپوزیوم تناسب اندام و تندرستی و همچنین اولین سمپوزیوم تخصصی تغذیه نوشیدنی‌ها و مکمل‌های ورزشی، اعزام اولین کاروان به المپیاد آمادگی جسمانی کشور در سال ۱۴۰۲ که ماحصل آن کسب مقام سوم بود، از دیگر اقداماتی بود که سرپرست هیئت آمادگی جسمانی فارس به آن اشاره کرد.

کشاورز گفت: در اولین دوره المپیاد ورزشی آمادگی جسمانی، ۸۷ نفر از فارس در قالب ۱۳ رشته و در دو بخش آقایان و بانوان اعزام شدند که مدال‌های زیادی کسب کرده و عملکردی موفقیت آمیز داشتند. کاروان فارس به نام امیر ولایت به مسابقات اعزام شد که بازخورد خوبی هم به لحاظ فرهنگی داشت.

او همچنین از افزایش تعداد مدرسان استان فارس در رشته آمادگی جسمانی خبر داد و گفت: روزی که ما به هیئت آمدیم، ۱۳ مدرس در استان فارس حضور داشتند، اما با تلاشی که در این حوزه شد، تا به امروز ۳۷ مدرس دیگر نیز اضافه شده اند و در آخرین دوره بازآموزی هم ۲۳ نفر دیگر اضافه خواهند شد و عملا در این حوزه بی نیاز می‌شویم.

سرپرست هیئت آمادگی جسمانی استان فارس در پایان با تاکید بر اینکه آخرین روز‌های حضور در این هیئت را سپری می‌کند، برای متولی آینده هیئت آرزوی موفقیت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار